Ühtlasi mõistis kohus Transiidikeskuselt ja Muuga CT-lt solidaarselt
Tallinna Sadam kasuks välja menetluskulud summas 7652 eurot.
"Kahetsusväärne, et need ettevõtted on oma tegevusega kahjustanud
teadlikult nii Tallinna Sadama kui Eesti riigi mainet. Tundub, et pikk
aeg monopolistina on pannud nad reaalsustaju kaotama ning neil puudub
igasugune oskus ja tahe töötada ausa konkurentsi tingimustes,"
kommenteeris Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand
Transiidikeskuse ja Muuga CT tegevust, kes on tema sõnul viimastel
kuudel üritanud järjekindlalt nurjata uue konteinerterminali kui kogu
riigile olulise objekti ehitamist.
Transiidikeskusel ja Muuga CT-l võimalus viia vaidlus teise kohtuastmesse.
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas Venemaa firma Rail Garanti uue
konteinerterminali operaatoriks tänavu märtsis. Transiidikeskuse
kontsern jäi konkursil teiseks, asus sadama otsust teravalt kritiseerima
ja viis vaidluse kohtusse.
Rail Garanti uue konteinerterminali garanteeritud kaubamaht on 270.000
konteinerit aastas. Lisaks Tallinna Sadama tehtud enam kui 60 miljoni
euro suurusele investeeringule paigutab ka Rail Garant projekti varasema
info järgi samas suurusjärgus raha.
Konteinerterminali arendusprojekt hõlmas kokku 27 hektari suuruse
maa-ala rajamist Muuga sadamas koos uue 378 meetri pikkuse kai
ehitusega. Samuti pikendati projekti käigus olemasolevat kaid 100 meetri
võrra.
BNS