Seadus lihtsustab ja selgitab rehvide äraandmise korda. Ühtse tootjavastutussüsteemi loomine aitab kulusid vähendada tänu mastaabiefektile. Edaspidi saavad ettevõtted ja tarbijad viia vanarehve kogumispunktidesse tasuta ja piiramata koguses.
Seadusega täpsustatakse mootorsõiduki ja selle osade tootja mõistet. Lisaks korrastatakse jäätmete ladestamiseks ja ohtlike jäätmete käitlemiseks keskkonnakaitseloa taotlemisel nõutud tagatise ja kindlustusega seotud sätted.
Tuuakse esile probleemtoodete kokkuostu- ja vastuvõtunõuded, et vähendada vaidlusi ja tagada nõuetekohane jäätmekäitlus. Samuti pikendatakse kahelt nelja aastani probleemtootest tekkinud jäätmete tagasivõtmise, kogumise, taaskasutamise ja kõrvaldamise kohustuse rikkumist puudutavate väärtegude aegumistähtaega.
Pakendiettevõtjatele annab seadus õiguse rakendada tagatisraha kõigile pakenditele. Seni kehtinud kord lubas lisada tagatisraha üksnes teatud tüüpi pakenditele, kuid ei võimaldanud vabastada käibemaksust sellist tagatisraha, mille kohta puudus pakendiseaduses regulatsioon.