EAS: välisinvesteeringute takistuseks on piirangud välistööjõule
"Kahtlemata on Eestil väljakutseid, mis võivad pidurdada välisinvestorite huvi - olulisemad neist on tööealise elanikkonna vähenemine ja piirangud välistööjõu värbamiseks ning elektrienergia hind, mis on Eestis võrreldes Põhjala riikidega kõrgem," ütles EAS-i juhatuse esimees Alo Ivask pressiteate vahendusel.
EAS-i välisinvesteeringute keskuse direktori Allan Seliranna sõnul on välistööjõudu värvanud või valmis värbama umbes 40 protsenti ettevõtetest info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, tööstus-energeetika, ehitus- ja loomemajandussektoris. "Peame arvestama, et võistleme välisinvesteeringute osas teiste riikidega, mis tähendab, et riiklik maksu- ja tööjõupoliitika saadab väga tugeva sõnumi potentsiaalsetele välisinvestoritele," märkis Selirand.
Selirand märkis, et olulised on äridelegatsioonide ja investorite visiidid Eestisse, mis annavad võimaluse meie ärikeskkonna tutvustamiseks. "EAS võtab järgmisel aastal vastu 100 delegatsiooni. Selleks, et riigil oleks võimalik mõjutada toodavaid investeeringuid parimal viisil, on vaja omada finantstööriistu alates toetustest kuni lühiajaliste paindlike erisusteni," lisas ta.
Kohtumisel riigikogu väliskomisjoniga arutati ka Eesti ettevõtete toetamist välisturgudele laienemisel. EAS-i toetatud ettevõtete ekspordimaht oli 2016. aastal 4,5 miljardit eurot ning tänavune kolmanda kvartali käive kasvas 62 miljonit eurot, mis annab eelneva sama perioodiga võrdluses kasvuks 18,7 protsenti.
EAS-i ettevõtluse keskuse direktori Tanel Rebase sõnul on EAS-i eesmärk kaardistada ambitsioonikad ja ekspordipotentsiaaliga Eesti ettevõtted ning aidata neid strateegia, ärimudeli ja protsesside tõhustamisel ning välisturgudele laienemisel. "See toimub ekspordinõunike, kontaktreiside, sihtturuseminaride ja riiklike ühisstendide kaudu välisriikides, aga ka välisettevõtetele Eestist koostööpartnerite otsimisega," ütles Rebane.
Rebane lisas, et Eesti ettevõtted on selgelt väljendanud, et nad vajavad enim abi välisturgudele sisenemisel. "Kui ärimudeli ja strateegiaga saavad ettevõtted ise hakkama, siis välisturgudele laienemisel ja õigete kontaktide leidmisel oodatakse suurimat tuge," sõnas Rebane.