"Tänane streik läks üle ootuste edukalt, teistest sadamatest ei ole veel tagasisidet tulnud, aga Tallinnas tulid laevadelt maha 160 töötajat, millele lisanduvad need, kes streikisid laevade peal. Ei streikinud vaid vahiteenistus," rääkis BNS-ile EMSA juht ja tänane streigijuht Jüri Lember.
EMSA on endiselt valmis iga hetk Tallinkiga maha istuma, et palgaläbirääkimisi jätkata, ütles Lember. Praegu on riikliku lepitaja, ametiühingu ja Tallinki vahel kolmepoolne koosistumine kokku lepitud 21. jaanuariks, kuid ametiühing on püüdnud tööandjat veenda, et läbirääkimistega võiks kiirustada. "Veebruari palgapäev läheneb kiiresti ja selleks ajaks tahame, et läbirääkimised oleksid lõppenud, vastasel juhul peame jätkama teiste aktsioonidega," ütles Lember.
"Me ei ole eluliselt huvitatud streigi väljakuulutamisest, aga kui Tallink mõistlikku pakkumist ei tee, siis oleme selleks sunnitud," rääkis Lember, kelle sõnul peaks nii-öelda mõistlik pakkumine praeguse seisuga olema 10-15-protsendiline palgatõus. "Enne hoiatusstreiki oleks töötajad võib-olla leppinud ka 10-protsendilise palgatõusuga. Pärast seda, kui inimesed on olnud sunnitud trotsima 10-kraadist pakast, selleks et läbirääkimised jätkuksid, siis arvatavasti alla paariteist-protsendilise palgatõusu ei lepita," ütles Lember ja meenutas, et ametiühingu nõudmine on siiski vähemalt 15 protsendiline palgatõus.
Tänase hoiatusstreigi põhjusena tõi EMSA välja Tallinki poolse venitamise läbirääkimistel, mis pidid toimuma töötüli lahendamiseks ametiühingu, lepitaja ja tööandja vahel. Detsembri lõpul pöördus ametiühing töötüliga riikliku lepitaja poole, sest palgaleppe läbirääkimistel ei jõutud Tallinkiga kokkuleppele.
Septembrist saadik toimunud läbirääkimiste käigus on EMSA esialgu taotlenud töötajatele 21-protsendilist palgatõusu, mille hiljem vähendas 15-21-protsendilisele tõusule. Laevafirma samal ajal pakkus esialgu 5-protsendilist ja seejärel 5,5-protsendilist palgatõusu.
Tallinkis töötab 1400 EMSA 2000 liikmest.