"Sarnaselt tööandjate esindusorganisatsioonidele on meie hinnangul asjakohane kehtestada töötajate esindusorganisatsioonidele kollektiivlepingu laiendamisel esinduslikkuse nõue, kaaluda võiks samuti vähemalt 50-protsendilise sektori töötajaskonna kaetavuse nõude kehtestamist," kirjutab majandus- ja kommunikatsiooniminister Sotsiaalministeeriumi seaduseelnõu kooskõlastuskirjas.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium on mures, et kollektiivlepingute laiendamine võib mõjutada kogu sektorit tingimustes, kus lepingu laiendamise üle peavad läbirääkimisi osapooled, kes ei esinda kogu sektorit. Sotsiaalministeerium on praeguses eelnõus juba seadnud esinduslikkuse nõude tööandjate poolele, nimelt peab kollektiivlepingu laiendamiseks tööandjate organisatsioon olema tööandjaks vähemalt pooltele tegevusala töötajatest.
Praktikas tähendab see seda, et sektorilepete sõlmimine läheb tulevikus raskemaks, näiteks muudab see tõenäoliselt võimatuks sisevedude autojuhtide palgaleppe, mis sõlmitakse tavapäraselt Eesti Autoettevõtete Liidu ja Eesti Transporditöötajate Ametiühingu (ETTA) vahel. Paraku ei esinda autoliit 50 protsenti kogu autovedude sektorist, palgaleppe sõlmimiseks peaks sellega nõustuma ka rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon, kes on tavapäraselt olnud leppele tuliselt vastu hoolimata sellest, et sisevedude reguleerimine assotsiatsiooni tavategemistesse ei puutu.