Meedias on viimasel ajal palju olnud juttu, et tööandja peab tegema töökeskkonna riskianalüüsi ja seda töötajatele tutvustama. Rääkisin kolleegidega, aga meie ei tea riskianalüüsist midagi. Kuidas võiksime teada saada, kas meie tööandja on riskianalüüsi teinud ja mida sinna kirjutanud?
Näiteks kui töötaja ei tea, et ta puutub tööl kokku ohtliku kemikaaliga, ei oska ta ennast ka võimaliku tervisekahjustuse eest hoida.Foto: pixabay
Vastab Piret Kaljula, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant:
Tööandja peab koostama töökeskkonna riskianalüüsi ning seda töötajatele tutvustama. Töötaja peab teadma, millised on töökeskkonna riskide hindamise tulemused, milliste ohuteguritega võib ta kokku puutuda, millised on terviseriskid ja mida tööandja plaanib ette võtta, et tervisekahjusid vältida.
Riskianalüüsi tuleb kindlasti tutvustada, sest siis saab ka töötaja ise oma tervise säilimiseks midagi ette võtta. Näiteks kui töötaja ei tea, et ta puutub tööl kokku ohtliku kemikaaliga, ei oska ta ennast ka võimaliku tervisekahjustuse eest hoida.
Kui tööandja ei ole oma kohustust täitnud ega riskianalüüsi töötajale tutvustanud, tuleks esmalt tööandja poole pöörduda, näiteks paluda töökeskkonnaspetsialistil riskianalüüsi tulemusi selgitada.
2021. aasta septembriks pidid kõik tööandjad riskianalüüsi üles laadima tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonda. Samas keskkonnas on ka töövahend, mille abil riskianalüüsi luua. Ükskõik kumma variandi tööandja valis, on riskianalüüs kättesaadav kõigile ettevõtte töötajatele. Eelduseks on see, et töötaja on kantud töötamise registrisse.
Riskianalüüsi vaatamiseks tuleb sisse logida aadressile iseteenindus.ti.ee ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID abil, valida paremalt „Riskianalüüs“, millele vajutades jõuate ettevõtte riskianalüüsi(de)ni. Riskianalüüsile peab järgnema tegevuskava – plaan, kuidas lahendatakse avastatud puudused. Tegevuskavast selgub, mida konkreetse puuduse kõrvaldamiseks ette võetakse, kes selle eest vastutab ning mis ajaks puudus kõrvaldatud peab saama. Tegevuskava näete, kui vajutate paremal menüüs nupule „Tegevuskava“. Soovitame lisaks riskianalüüsile üle vaadata ka tegevuskava.
Klikkides iseteeninduskeskkonnas paremal menüüs nupule ’esindajad’ näete, kes on teie ettevõtte töökeskkonnaspetsialist, töökeskkonnavolinik ning esmaabiandjad.
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.