Vastab Piret Kaljula, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant:
Tööandja peab koostama töökeskkonna riskianalüüsi ning seda töötajatele tutvustama. Töötaja peab teadma, millised on töökeskkonna riskide hindamise tulemused, milliste ohuteguritega võib ta kokku puutuda, millised on terviseriskid ja mida tööandja plaanib ette võtta, et tervisekahjusid vältida.
Riskianalüüsi tuleb kindlasti tutvustada, sest siis saab ka töötaja ise oma tervise säilimiseks midagi ette võtta. Näiteks kui töötaja ei tea, et ta puutub tööl kokku ohtliku kemikaaliga, ei oska ta ennast ka võimaliku tervisekahjustuse eest hoida.
Kui tööandja ei ole oma kohustust täitnud ega riskianalüüsi töötajale tutvustanud, tuleks esmalt tööandja poole pöörduda, näiteks paluda töökeskkonnaspetsialistil riskianalüüsi tulemusi selgitada.
2021. aasta septembriks pidid kõik tööandjad riskianalüüsi üles laadima tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonda. Samas keskkonnas on ka töövahend, mille abil riskianalüüsi luua. Ükskõik kumma variandi tööandja valis, on riskianalüüs kättesaadav kõigile ettevõtte töötajatele. Eelduseks on see, et töötaja on kantud töötamise registrisse.
Riskianalüüsi vaatamiseks tuleb sisse logida aadressile iseteenindus.ti.ee ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID abil, valida paremalt „Riskianalüüs“, millele vajutades jõuate ettevõtte riskianalüüsi(de)ni. Riskianalüüsile peab järgnema tegevuskava – plaan, kuidas lahendatakse avastatud puudused. Tegevuskavast selgub, mida konkreetse puuduse kõrvaldamiseks ette võetakse, kes selle eest vastutab ning mis ajaks puudus kõrvaldatud peab saama. Tegevuskava näete, kui vajutate paremal menüüs nupule „Tegevuskava“. Soovitame lisaks riskianalüüsile üle vaadata ka tegevuskava.
Klikkides iseteeninduskeskkonnas paremal menüüs nupule ’esindajad’ näete, kes on teie ettevõtte töökeskkonnaspetsialist, töökeskkonnavolinik ning esmaabiandjad.