"Probleemsete autode hulka kuuluvad ligi 19 000 diiselmootoriga Volkswagenit, Audit, Škodat ja Seati. Samas oleme praeguseks tuvastanud probleeme ka teistel sõidukitel, kuid täpsemad kõrvalekalded on praegu uurimisel ja neid avaldada ei saa," ütles maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra BNS-ile.
Vahtra sõnul on Saksamaa transpordiamet Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) esitanud Volkswagenile nõude, et alates järgmise aasta algusest hakataks manipuleeritud süsinikdioksiidi näitudega sõidukeid Eestis tagasi kutsuma, et probleem lahendada.
"See juhtub järgmisel aastal, sest praegu on meil veel täiendavaid kahtlusi erinevate sõidukite osas ja see vajab uurimist," märkis Vahtra.
Euroopa Komisjoni volinikud saatsid sel nädalal Eesti kahele ministeeriumile kirja, kus teatasid, et ootavad Eestilt võimalikult kiiresti informatsiooni, kas ja kui palju manipuleeritud CO2-heitmenäitudega Volkswageni grupi sõidukeid Eestis müügil on.
Nende küsimus puudutas aga eelkõige 800 000 bensiinimootoriga müüdud autot Euroopas, millest Volkswagen teatas novembri alguses. "Nende 19 000 sõiduki hulka bensiinimootoriga autosid eisalgu ei kuulu, aga uurimine käib ka ühe bensiinimootoriga sõidukitüübi osas," ütles Vahtra.