Eestis on esindusse tagasi pöördunud 18 Volkswagen Amarokki, kaks Volkswagen Caddy, kuus Volkswagen Passatit ja üheksa erinevat marki Volkswagenit. Lätis on petutarkvara eemaldanud ja tarkvarauuenduse läbinud 83 sõidukit ja Leedus 54 sõidukit, ütles Volkswageni Baltimaade importööri Møller Baltic Import SE avalike suhete juht Anda Budlevska BNS-ile.
Budlevska sõnul toimub sõidukite tagasikutsumine järk-järgult ning vastavalt mootori- ja tarkvaratüübile. Lisaks Amarokile ja Caddyle võivad tarkvaraprobleemi kõrvaldama minna ka Volkswagen Golfi omanikud, kuid siiani pole seda üheski Balti riigis veel tehtud.
Kui algselt plaaniti tagasikutsumise kampaania lõpetada käesoleva aasta lõpus, siis praegu on tähtaeg nihkunud 2017. aasta lõpuni, märkis Budlevska. Samas ei soostunud ka kommenteerima, kas Balti importöör kavatseb kasutusele võtta täiendavaid abinõusid, et huvi auto remontimise vastu suurendada.
Eestis on praegu maanteeameti andmete kohaselt ligi 4400 uut ja kasutatud Volkswagenit, mis tarkvarauuendust vajavad. Kõigile autoomanikele saadeti veebruari alguses kiri, kus kirjeldati, miks ja millal tuleks esindusse tulla ja petutarkvara eemaldada.
Petutarkvaraga sõidukid emiteerivad keskkonda rohkem saasteaineid. Volkswageni ametlikud edasimüüjad Eestis on varem BNS-ile öelnud, et Eesti autoomanike huvi võltstarkvara eemaldada on üliväike, kuna saastemaksu puudumise tõttu puudub inimestel motivatsioon probleemi lahendada.