Tallinna Sadam kukkus küll oluliselt üldise maine pingereas, kuid on siiski üks eelistatumaid tööandjaid.
„RMK nähtavus ja tuntus on viimase viie aasta jooksul järjest kasvanud ja sellega on kaasnenud ka mainehinnangute tõus,“ sõnas Emori uuringuekspert Aivar Voog. „RMK eristub selle poolest, et ettevõtte meeldivuse ja tugevuse kuvand on hästi kooskõlas. Kui paljud teised suurettevõtted tunduvad tugevad ja jõulised, aga mitte ilmtingimata positiivseid emotsioone tekitavad, siis RMK on üks neist, kus need kaks poolt on tasakaalus," selgitas Voog.
RMK kuulub ka mainekamate tööandjate pingerea esikolmikusse, kus esikohta hoiab kolmandat aastat järjest Eesti Energia. Eesti Energial on õnnestunud säilitada oma positsioon vaatamata madalatele kütusehindadele ja sellest tulenevale keerulisele olukorrale energeetikavaldkonnas. Kaasnevate raskuste tõttu on näiteks Viru Keemia Grupp oluliselt langenud nii tööandjate kui üldise maine pingereas.
„Eesti Energia on läbi aastate püsinud parimate tööandjate tabeli tipus. See on märk sellest, et inimesed usuvad, et teeme Eesti Energias Eestile vajalikku tööd ning nad sooviksid ka ise selles heal meelel kaasa lüüa," ütles Eesti Energia juhatuse esimees Hando Sutter.
„Töö Eesti suurima tööandja juures pakub palju arenguvõimalusi ja siin töötavad oma ala professionaalid, kes igapäevaselt ettevõtte hea käekäigu nimel pingutavad. Turul konkurentsis püsimiseks peame olema uuendusmeelsed ja pidevalt nuputama, kuidas kiiresti muutuvas keskkonnas head tulemust teha,“ lisas Hando ta.
Emori personaliuuringute juhtekspert Mari-Liis Eensalu rõhutas, et maine tööandjana ei ole seesama, mis ettevõtte üldine maine. „Selleaastastest uuringutest on hästi näha, et altkäemaksuskandaal kahjustas küll oluliselt Tallinna Sadama üldist mainet, mitte aga soovi seal töötada. Ettevõte kukkus üldise maine pingereas 7. kohalt 45. kohale, kuid tööandjate pingereas on Tallinna Sadam jätkuvalt 4. kohal. Inimesed on tööandjaid valides pragmaatilisemad ja hindavad eeskätt turvatunnet ja palgakuvandit,“ lisas Eensalu.
Mainekuse tipus olevaid ettevõtteid iseloomustab Aivar Voogi sõnul nende tegutsemisvaldkondade olulisus ja atraktiivsus, inimeste regulaarne kokkupuude nendega ja ettevõtete üldine aktiivsus meediakajastustes sponsorluse, reklaamikampaaniate jmt kaudu.
Alates esimesest uuringust – juba 17 aastat – on esiviisikusse kuulunud Swedbank, toonase nimega Hansapank. Ülejäänud ettevõtted on esiviisikus aeg-ajalt vahetunud. Viimase aasta jooksul on suurima tõusu edetabeli 20 esimese hulgas on teinud Telia Eesti ja A. Le Coq, mis on tõusnud esiviisikusse vastavalt 17. ja 13. kohalt.
„Selleks et jõuda mainekamate tööandjate pingerea tippu, peab ettevõte pakkuma eeskätt stabiilset töökohta ja konkurentsivõimelist töötasu. Usutakse, et suured ja omal alal edukad ettevõtted suudavad seda kõige paremini,“ rääkis Eensalu.