"Meie tavaline päevane vastuvõttude hulk on umbes 2000 patsienti päevas ja selle kuu lõpuks loodame jõuda tavalise normini," ütles Karik. "Meedias ilmunud pildid pikast järjekorrast haiglaõuel võib-olla kohutasid inimesi, kuid tuleb arvestada, et vastuvõtule pääsemisega läheb natuke rohkem aega kui tavaliselt."
Aega kulub rohkem, et tagada patsientide ja haiglatöötajate turvalisus. "Järgime terviseameti nõudeid, hoiame pikivahet ja sellest ka see järjekord – 30 meetrine järjekord võib tunduda pikk, kuid tegelikult tähendab see 15 inimest 2-meetriste vahedega. See on olnud suur väljakutse kogu tervishoiule, kõigepealt töö ümber korraldada, kui patsiendid ei saa vastuvõtule kohale tulla ja nüüd uuesti vastuvõtud avada. Oleme haigla poolt püüdnud teha seda võimalikult lihtsaks patsiendile ja loomulikult ka turvaliseks – nii patsiendile kui ka haigla töötajatele," rääkis Karik.
Pika järjekorra vältimisele saavad vastuvõtule tulijad ise kaasa aidata, kui nad ei tule liiga vara kohale.
Kui on vastuvõtuaeg kokku lepitud näiteks kell 10.20, siis ei ole mõistlik kohale tulla kella üheksaks, sest kell üheksa on kutsutud teised patsiendid. Ei tasu arvata, et kui varem kohale tulla, siis saab ka varem vastuvõtule või saab kiiremini järjekorrast läbi - tegelikult ei saa,
rääkis Karik.
"Mõistlik on tulla 20, maksimaalselt 30 minutit, aga mitte tund või paar varem."
Koroonatesti ei tehta kõigile, kes tulevad vastuvõtule. "Meil on haigla ees kontrollpunktid, kus me õpetame patsientidele, kuidas ette panna maski, toimub kindlasti käte desinfitseerimine, mõõdame temperatuuri ja inimene täidab tervisedeklaratsiooni, milles küsime, kas patsiendil on mingeid haigussümptomeid, kas tal on olnud kokkupuuteid COVID-haigetega. Kui kõik on korras - ei ole mingeid haigussümptomeid -, siis saab patsient edasi liikuda juba vastuvõtule, uuringule, laborianalüüsidele," märkis ta.
Kariku sõnul on praegu vastuvõtud avatud septembri alguseni, õnneks kasutavad perearstid agaralt ka E-konsultatsioonide võimalust, mis toimusid ka kogu kriisi aja. Samuti jätkuvad osa vastuvõtte kaugvastuvõtuna telefoni teel. See on Kariku sõnul väga hea lahendus – eriarstil on võimalus kõigepealt tutvuda patsiendi terviseandmetega ja siis võtta temaga ühendust. Siit ka palve - kui olete saanud info, et arst võtab teiega ühendust telefoni teel, siis olge palun kokkulepitud ajal telefoni läheduses.
"Kui aeg on kokkulepitud kella kaheksaks, siis arst helistabki kell kaheksa, ja kui patsient magab sellel ajal, siis kahjuks ei saagi arst temaga rääkida ega talle tervisealast nõu anda," ütles klienditeenindusjuht ja soovitab enne kõnet läbi mõelda, milliseid ravimeid täpselt võetakse.