62% vastajaist kontrollib reisifirma tausta ja tagatise olemasolu. Iga viies vastaja teeb seda siis, kui aega on ning 8% vastajaist teeksid seda, kui teaksid, kust infot otsida. 7% vastajaist ei kontrolli teenusepakkuja tausta üldse. Neli vastajat viiest võrdleb eriti head hinnapakkumist teiste firmade pakkumistega. See näitaja on jäänud aastataguse küsitlusega võrreldes samaks, tutvustas tarbijakaitseamet turismimessil uuritud külastajate reisiplaneerimise harjumusi.
Küsitlusest selgus veel, et ligi pooled reisijatest ostavad aeg-ajalt nii pakettreisi kui ka organiseerivad oma reisi täielikult ise. Pea viiendik vastajaist eelistab ainult omal käel reisida ning sama palju valib ainult pakettreisi. Reisi lõplikku maksumust peavad oluliseks kõik vastajad ning selgitavad selle enne reisi ostmist täpselt välja.
Tarbijakaitseamet soovitab enne otsuse langetamist täpselt välja uurida, mida pakkumine sisaldab, mis on arvestatud hinna sisse ning milliste teenuste eest tuleb veel juurde maksta ning kas tegemist on reisi tegeliku korraldajaga või vahendajaga.
Üle poole reisijaist peab vajalikuks kontrollida e-pileti või tellimuse broneeringu kehtivust, aga sama palju inimesi ei tea, kuhu kontrollimiseks pöörduda, selgus küsitlusest. Broneeringu kehtivust saab kinnitada tegelik reisikorraldaja või vedaja. Näiteks, kui reis on ostetud reisi vahendava ettevõtte kaudu ning tegelik korraldaja on hoopis teine ettevõte, siis tuleb reisijal broneeringu kontrollimiseks pöörduda just korraldaja poole. Juhul kui lennupiletid on ostetud reisibüroo kaudu, saab broneeringut kontrollida lennufirmast, märkis tarbijakaitseamet.
Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et piletite broneeringu kontroll on oluline. Amet on oma töös kokku puutunud reisifirmadega, kes on müünud ülisoodsa hinnaga reise eksootilistesse piirkondadesse, ent reisi eest maksnud tarbijale saadetud broneerimiskinnitus osutus hiljem võltsituks või oli reisi tegelik korraldaja või lennufirma selle maksmata jätmise tõttu tühistanud.
Veel soovitab amet enne pakettreisilepingu sõlmimist ja üksikute reisiteenuste soetamist põhjalikult uurida teenusepakkuja tausta. Selleks on mitmeid võimalusi: majandustegevuse register, tarbijakaitseameti must nimekiri, suhtlusfoorumid jne. Pakettreiside puhul tuleb kindlasti tähelepanu pöörata sellele, kes on reisi tegelik korraldaja. Kui reisi vahendab reisibüroo, kes ei anna ostjale infot tegeliku reisikorraldaja kohta, ei saa vahendajat usaldusväärseks pidada.
Tarbijakaitseameti küsitluses osales kolme messipäeva jooksul 507 inimest vanuses 30–64, neljast kolm vastajat olid naised.