Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) avas mullu veebirakenduse aadressil avarii.lkf.ee, millega tänaseks teatatakse üle kolmandiku kõikidest Eesti liiklusõnnetustest. Mõlemad veebiaadressid jäävad tööle nii eesti, vene kui inglise keeles.
LKF-i tegevjuhi Mart Jesse sõnul on avarii.ee veebilehte lihtsam meelde jätta ja mugavam õnnetuse sündmuskohal nutitelefoni sisestada. „Eelkõige on rakendus mõeldud õnnetuse vormistamiseks kohapeal, mitte hiljem koduarvutis. Sündmuskohal saab teha fotosid ja küsida õnnetuse osalistelt vajalikku infot,“ selgitas Jesse ning lisas, et teate vormistamine ja edasine kahjukäsitlus kulgeb ladusalt, kui kõik osalised tegutsevad vastavalt rakenduse juhistele ning kinnitavad kahjuteate.
Jesse hinnangul kasvab liiklusõnnetuse digiteadete maht jätkuvalt, kuid arenguruumi veel on. „Üle kolmandiku liiklusõnnetustest vormistatakse tänaseks digitaalselt, aga ülejäänud endiselt paberil. Kõikide kindlustusseltside klientidel on võimalik rakendust kasutada ja julgustan seda tegema,“ ütles Jesse.
Põhja prefektuuri kriminalistikatalituse juhi Elari Haugase sõnul hoiab rakenduse kasutamine ära suuri ummikuid ja politseitöös asjatuid väljakutseid. „Levib arvamus, justkui politsei otsustaks sündmuskohal, kumb osapool on süüdi ja kes katab kulud. Tegelikult otsustab plekimõlkimiste korral selle kindlustus ning sellistele avariidele ei ole vaja politseid kutsuda. Kui aga keegi on õnnetuses viga saanud või liiklusõnnetuse muud asjaolud nõuavad politsei sekkumist, siis tuleb kindlasti teavitada häirekeskust numbril 112,“ rõhutas politseinik.
Veebirakendus avarii.ee töötab ainult Eestis, teate täitmiseks koos pildistamisega kulub keskmiselt 15 minutit. Kui andmed on kinnitatud, siis saadetakse kahjuteade läbivaatamiseks enda valitud kindlustusseltsile ning alustatakse kahjukäsitlusega.