Libakampaania võib levida nii interneti kui ka SMS-i teel. Omniva pole libakampaaniaga kuidagimoodi seotud ning kutsub oma kliente üles ettevaatlikusele, teatas postifirma.
Omniva teatel tuleks kindlasti tähelepanu pöörata, milliselt aadressilt, numbrilt või veebidomeenilt pakkumine saabub. Kui tegemist on võõrapärase aadressiga, siis tuleks kindlasti selle avamisest hoiduda.
Tihti levivad libakampaaniaga koos ka libakontode alt postitatud soovitused, mis peaks veebikülastaja silmis usaldusväärsust tõstma.
Mitte kunagi ei tohiks sisestada internetis või SMS-iga saadud lingis oma andmeid. Omniva ei küsi mitte kunagi kliendi krediitkaardi andmeid, mistõttu tasub olla selliste teavituste osas eriti tähelepanelik isegi, kui logo tundub õige.
Kui kaardivaldaja peaks avastama oma väljavõttel tehinguid, mida ta ei ole sooritanud, tuleb tehingute osas teha pangale tagasinõude avaldus ning paluda krediitkaart sulgeda, seda on võimalik teha ka internetipangast, märkis Omniva.
Edaspidi tasub kindlasti tähelepanu pöörata erinevatele võimalustele, mida pangad pakuvad oma krediitkaardi turvaliselt hoidmiseks, samuti tasub üle vaadata kaartide kasutamise limiidid.
Andmete varguse korral tuleks viivitamatult ühendust võtta oma pangaga, et teavitada neid krediitkaardi andmete varguse kahtlusest, vajadusel tuleks krediitkaart ka sulgeda. Seadmele, kuhu libakampaania jõudis, tuleks teha varundus ning seejärel tehasesätete taastamine.
Peale tehasesätete taastamist peaks paigaldama kõik telefoni operatsioonisüsteemi värskendused ning viirusetõrje ning alles seejärel taastada telefoni kontaktid, pildid ning muud rakendused. Samuti tuleks pettuse ohvriks langemise korral kontakteeruda politseiga ning anda politseile finantskuritegu ka uurimiseks, teatas postifirma.