Klaasipuhasti harjade kulumisele viitavad märgid ja millal neid vahetada tuleks
Millal ja kui tihti klaasipuhasti harju vahetada tuleks, on keeruline üheselt vastata. Mõned allikad soovitavad seda teha iga kuue kuu tagant, mõned iga 12 kuu tagant. Kindel on see, et nende seisundi halvenemisele aitavad kaasa mitmed tegurid, näiteks ilmastikutingimused, päikese kahjulikud UV-kiired käes, auto kasutussagedus ja esiklaasile sattuva mustuse, putukate ja prahi kogus. Eriti tugevalt kahjustavad kojamehi külmad ilmastikutingimused, sest madal temperatuur omab negatiivset mõju kummisegule, mida harjade tootmisel kasutatakse. Talvised harjad valmistatakse aga tugevamast, miinuskraadidele vastupidavamast materjalist, mis aitab neil tõhusamalt esiklaasilt lund ja jääd eemaldada. Seetõttu on maksimaalse puhastustaseme saavutamiseks hea omada paari suviseid ja paari talviseid klaasipuhasti harju, mida aastaaegade vaheldumisel omavahel välja vahetada.Kojameeste kulumisele viitavaid märke on mitmeid ja kõik need on silmaga peale vaadates võrdlemisi lihtsasti tuvastatavad. Üheks kulumisele viitavaks märgiks on puhastite kummiosa rabedaks muutumine, tükkide küljestrebenemine ja lõtvus. Lisaks on halvaks märgiks see, kui klaasipuhastid töötades klaasile õhukese veekihi jätavad. Kui te märkate nende liiklumisel ebaühtlust, näiteks libiseb üks kojamees lihtsamini või labad ei liigu sujuvalt, vaid jõnksudes, siis oleks samuti hea mõte need välja vahetada.
Uute klaasipuhasti ladade valimine ning millised harjad osta?
Uute klaasipuhasti labade valimisel on esimeseks kriteeriumiks kindlasti autole sobivate osade leidmine: nende mõõtmed peaksid vastama teie sõidukile ette nähtud harjade omale. Teiseks küsimuseks, mis paljudel autoomanikel labasid vahetades tekib on see, kas soetada endale raamiga või raamita klaasipuhasti labad. Kuigi suuremal osal tänavatel liikuvatest autodest on raamiga klaasipuhasti harjad, siis oma efektiivsuse poolest jäävad need paratamatult alla raamita klaasipuhastitele. Põhjus, miks sellegipoolest nii palju raamiga puhasteid näha võib, on nende madalam hind. Samas pole see hinnavahe teab mis suur, seega võimaluse korral oleks parem endale raamita klaasipuhasti harjad soetada.Nende eeliseid on mitmeid. Ühelt poolt tagavad nad parema pühkimistulemuse, pakkudes alati selget nähtavust läbi esiklaasi. See saavutatakse tänu asjaolule, et nende ehitus on kerge kumerusega, mis annab parema kokkupuutepinna esiklaasiga. Lisaks on tänu sellele nende puhul väiksem oht, et nad aja jooksul klaasile kriime jätma hakkavad. Raamiga klaasipuhasti harjad nagu autovaruosadonline.ee fotol aga ei puutu võrdselt tugevalt kokku iga esiklaasi pinna ruutsentimeetriga, andes nii tulemuseks ebaühtlasema puhastamise.
Teiseks esineb tänu vähesematele liikuvatele osadele raamita klaasipuhasti labadel vähem rikkeid, liiatigi on nad üldiselt valmistatud kvaliteetsematest (ja seega pisut kallimatest) materjalidest. Kolmandaks eeliseks on raamita klaasipuhastite välimus ja aerodünaamilisus. Nende lihtsam ehitus näeb parem välja, andes autole luksuslikuma ja sportlikuma ilme ning ühtlasi vähendab see tuuletakistust. Nii on raamita klaasipuhasti labade puhul samuti väiksem oht, et nad tugevas vihmasajus tõrkuma hakkavad või oma tööülesandeid korralikult ei täida.