Tarbijakaitseameti viimased kampaaniad on rõhutanud eeskätt tarbijate õigusi ning suunanud ettevõtjaid eeskujulikult ja ausalt kauplema. Sel korral toob amet esile tarbijate levinuimad eksiarvamused ning juhib tähelepanu ka tarbijate kohustustele.
„Paljud probleemid saavad alguse vähesest teadlikkusest või läbimõtlematutest otsusest. Olukorda iseloomustab näiteks asjaolu, et tarbijad esitavad sageli avaldusi, millest on näha, et nad on hinnanud oma õigusi üle ega ole pööranud piisavalt tähelepanu oma kohustustele. Vaid ligikaudu kolmandik kõikidest kaebustest on selgelt põhjendatud,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste pressiteate vahendusel.
Oma roll on ka kauplejail, kes teavad tarbijate peamisi väärarusaamu ja oskaksid juba müügitegevuse käigus neid teemasid ennetavalt käsitleda.
Näiteks võivad vaidlused alata valearvamusest, et tavapoodi on õigus ostetud ja defektita kaupa tagastada 14 päeva jooksul. Samuti arvatakse tihti, et vigase toote tagastamisel peab kaupleja kohe andma tagasi makstud raha ning esitatud pretensioonile peab kaupleja vastama kohe või hiljemalt paari päeva jooksul.
Tegelikult see nii ei ole. Defekti esmakordsel ilmnemisel on kauplejal õigus asja parandada ning pretensioonile vastamiseks on kauplejal aega 15 päeva.
Tarbijakaitseamet toob näiteid levinumatest müütidest ja nõuannetest kampaania veebilehel www.ostatargalt.ee eesti keeles ja www.pokupaisumom.ee vene keeles. Neil veebilehtedel saab igaüks ka testida, kui teadlik on ta tarbija õigustest ja kohustustest.