"Hoolimata meie vastuseisust direktiivile, kuna pidasime seda liiga laiaulatuslikuks, võeti direktiiv sellisel kujul vastu EL-i riikide enamiku poolt. See tähendab, et Eestil on kohustus direktiiv meie õigusesse üle võtta. Ehkki üldjuhul ei nõua EL-i õiguse ülevõtmine väljatöötamiskavatsust, siis sel korral teeme seda, et leida ettevõtjatega koos neid minimaalselt koormav lahendus ülevõtmisel,“ ütles Michal ministeeriumi pressiteates.
Uus direktiiv näeb sarnaselt seni kehtivaga ette, et reisikorraldaja on kohustatud tagama kõik müüdud pakettreisid ehk tagatud peavad olema kõik reisijate ees võetud kohustused. Tagatise eesmärk on kaitsta reisijat reisiettevõtja maksejõuetuse eest. Reisiettevõttel peab olema kindlustus või pangagarantii, et kui tekivad makseraskused, siis reisijate ostetud reisid on tagatud. Antud nõue juba kehtib, kuid muudatusega suureneb osal reisiettevõtetel tagatise vajadus.
Võrreldes senisega on uues direktiivis laienenud pakettreisi mõiste. Kui seni tähendas pakettreis peamiselt reisiettevõtte enda koostatud ja ühtse hinnaga pakutud reisi terviklahendust, siis edaspidi on tegemist pakettreisiga ka juhul, kui ühest kohast on ostetud vähemalt kaks reisiga seotud teenust.
Kuigi direktiiv on enamike sätete osas liikmesriikidele kohustuslik, on mõned valikukohad tagatissüsteemi osas olemas ning nende osas oodataksegi ettevõtjate ettepanekuid. Huvirühmadelt oodatakse tagasisidet, kas neil on ettepanekuid individuaalse kindlustus- ja garantiisüsteemi parendamiseks või peetakse vajalikuks mõnd muud lahendust. Samuti oodatakse ettevõtjate arvamusi selle kohta, kas reisivahendajatelt võiks tagatiskohustuse ära võtta, sest reisikorraldaja on reisi juba niigi taganud.
Lisaks on liikmesriikidel võimalik valida, kas rakendada reisijate suhtes 14-päevast taganemisõigust, kui pakettreis on sõlmitud väljaspool tavapärast reisimüügikohta ning kas lisaks reisikorraldajale peaks lepingu eest vastutavaks osapooleks olema ka reisivahendaja.
Uue direktiivi nõudeid tuleb rakendama hakata 1. juulist 2018. Turismiseaduse ja võlaõigusseaduse muutmise eelnõud peaksid valmima aasta lõpuks.
2014. aastal müüdi pakettreise kokku ligi 131 miljoni euro väärtuses, mis moodustas umbes 31% kõigi müüdud reisiteenuste kogumahust, vahendas BNS.