Muuhulgas toob MLC jõstumine kaasa meremehi tööle vahendavate niinimetatud mehitusfirmade tegevuse korrastamise, sealhulgas mustade nimekirjade ja meremeestelt vahendustasude võtmise kadumise, teatas Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA).
Kui palju Eestis probleeme mehitusfirmadega on, ei ole praegusel ajal võimalik öelda, sest puudub meremeeste register, ütles EMSA organisatsioonisekretär Hannes Roosaar BNS-ile.
"Eestis on kokku 5000-7000 meremeest, kuid kuna meil meremeeste registrit ei ole, ei ole ka võimalik öelda, kui palju käib neist välismaiste lippude all või millistel tingimustel," rääkis Roosaar.
Eestis veel ratifitseerimata konventsioon näeb lisaks ette kõigi laevaperedesse kuuluvate ja laeval töötavate isikute ühesuguse kaitse, sealhulgas lähetustöötajate, näiteks artistide samaväärse kohtlemise laevapereliikmetena.
Ka tõhustatakse sadamariigi kontrolle töötingimuste ja lepingute osas, kaasa arvatud väljamaksete vastavuse kontrolli kokkulepitule.
"Kahjuks ei ole Eesti Vabariik aga antud olulise rahvusvahelise konventsiooni ratifitseerimiseni jõudnud ja meie riigilippu kandvate laevade kaptenid peavad välissadamates peale 20. augustit punastama, kui laevale peaks tulema sadamariigi mereadministratsiooni kontroll, sest riigipoolse kinnitusena MLC-le vastavusest pole neil välissadamas esitada konventsiooni alusel nõutud deklaratsiooni," ütles EMSA esimees Jüri Lember pressiteates.
Sotsiaalministeerium on algatanud mereteenistuse seaduse eelnõu, mis loodetavasti peaks konventsiooni ratifitseerima ning ehk ka kehtestama meremeeste registri, märkis Roosaar.
2006. aastal vastuvõetud MLC pidi muutuma rahvusvaheliselt kohustuslikuks aasta pärast selle ratifitseerimist 30 riigi poolt. See juhtus mullu augustis.