Valitsus kinnitas neljapäeval ühistranspordiseaduse eelnõu, mis tõstab taksoteenuste kvaliteeti ning loob eeldused konkurentsi tihendamiseks bussivedudel.
Kehtiva seadusega saab liiniluba omav vedaja teenindada liini nii kaua kui soovib ja teiste ettevõtete võimalus konkurentsi pakkuda on suhteliselt väike. Uue korra kohaselt saavad konkurendid võimaluse pakkuda konkurentsi vähemalt samaväärsetel või parematel veotingimustel. Sõitjatele teenuse stabiilsuse tagamiseks peab lisanduv vedaja tagama liiniloa taotlemisel esitatud veotingimuste täitmise vähemalt kahe aasta jooksul.
Taksoteenuse regulatsioon kehtestab edaspidiseks taksojuhile teenindajakaardi olemasolu nõude. See eeldab taksojuhilt mitmete tingimuste täitmist, sh ametikoolituse läbimist, teatud süütegude osas karistatuse puudumist ja nõutaval tasemel eesti keele oskust.
Ühe võimalusena tarbijate kaitse suurendamiseks on omavalitsuse volikogule antud seadusega õigus kehtestada sõidualustustasu, sõidukilomeetritasu ja ajatasu kõrgeim lubatav määr. See puudutab eelkõige Tallinna linna, kus liigkõrgete taksohindadega seotud probleemidest on kõneldud juba pikemat aega.
Mitmed eelnõu täpsustused on vajalikud nii Eesti seaduste kui ka EL-i õigusaktidega vastavusse viimiseks, nt avaliku teenindamise kohustuse käsitlus, sõitjate õiguste ja vedajate kohustuste sätted, sõidusoodustuste kehtestamise alused jne.
Kehtiv ühistranspordiseadus jõustus 1. oktoobril 2000. aastal. Alates sellest ajast on seadust muudetud paarkümmend korda, mistõttu seaduse teksti parem siduvus ja eelnõu muudatuste suur maht tingis seaduse uue tervikteksti loomise.