„Kuigi paistab silma, et seekordsel E-smaspäeval on palju soodustusi 25-50 protsendi ulatuses, rõhume sellele, et iga inimese ostukogemus oleks laitmatu,“ ütles E-smaspäeva korraldaja, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Pöörame palju tähelepanu osalevate veebipoodide hinnakujundusele, kliendisuhtlusele, tarnekiirusele ja kõigele muule, mis tagab turvalise ning mugava ostuteekonna.“
Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide osalevate e-poodide tausta ja monitoorib nende tegevust ka jooksvalt. Samuti panustavad liidu koostööpartnerid kaupade kiiresse tarnesse, püüdes kõik pakid neile üleandmise hetkest paari päeva jooksul pakiautomaatidesse kohale toimetada.
„Soovitame tarbijatel ka jälgida, kas veebipood osaleb kampaanias ametlikult – selleks on veebipoele litsentsi alusel väljastatud vastav E-smaspäeva erimärgis. Samuti on kindlaks lisagarantiiks turvalise ostukoha märgis, mis omistatakse veebipoodidele, kes vastavad kõige rangematele nõuetele,“ selgitas Väät.
Omniva pakiautomaatide statistika järgi kasvas eelmisel aastal saadetiste maht võrreldes varasema aastaga eriti kiiresti Viljandi maakonnas 22 protsendi, Põlva maakonnas 17 protsendiga ja Ida-Virumaal 13 protsendiga. Pakimaht oli eelmisel aastal absoluutnumbrina kõige suurem Harjumaal ja Tartu maakonnas, kus samuti toimus kasv vastavalt 8 ja 12 protsenti.
Lõppenud aastal tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 14,3 miljonit pakki, mis on ligi kaks miljonit pakki ehk 15,5 protsenti rohkem kui aasta varem. Sel aastal kerkib pakiautomaatide arv Eestis ilmselt juba üle tuhande, rahvaarvu ja pakiautomaatide arvu suhtelt oleme Euroopas esirinnas.
E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. E-smaspäeva kampaania vältab 11. märtsi esimestest sekunditest kuni südaööni kell 23.59. Ühiskampaania E-smaspäev toimub neli korda aastas – märtsis, mais, septembris ja novembris.