"E-smaspäev on kasvanud riigi suurimaks ühiskampaaniaks, kus lööb aktiivselt kaasa müstiliselt suur hulk osalejaid. Nii on loogiliseks arenguks, et oleme tihendanud kampaaniapäevi ja laiendanud nii osalejate kui ka tootevalikut, et vastata ostjate ootustele ja soovidele," ütles E-smaspäeva korraldava Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät pressiteates. Eelmisel E-smaspäeval kasvas e-poodide käive tema sõnul 2,5–3 korda võrreldes tavapäevaga.
Eelmisel aastal oli Eestis liidu teatel e-ostlemise käive 3,54 miljardit eurot, mis tähendab aastaga 34 protsendi suurust kasvu. Seejuures viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse 1,37 miljardit eurot, 2,17 miljardi euro eest osteti aga siinsetest e-poodidest. Eestlased tellisid möödunud aastal pakiautomaatidesse kokku ligi 12,4 miljonit pakki, mis on 2,3 protsenti rohkem kui aasta varem.
E-kaubandus ületab siinse jaekaubanduse kogukäibest juba 20 protsendi piiri. Euroopa e-kaubanduse mullune tururaport tõstab esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77 protsenti elanikkonnast.