"Kui Euroopa keskmine müüjavahetusprotsent on 10 protsendi ringis, siis Eestis oli 1. augustiks vahetanud ühe lepingupartnerist müüja teise vastu vaid 1,3 protsenti tarbijatest ehk kokku veidi üle 9000 tarbija," ütles elektripakettide võrdlusportaali Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke. "Vahetusprotsent ei kajasta neid müüjavahetusi, kus tarbijaid on vahetanud üldteenuse osutaja mõne teise müüja elektripaketi vastu. Vastava statistika avaldamine võiks müüjavahetusprotsenti kergitada, sest arvuliselt on seitsme kuuga üldteenust kasutavate tarbimiskohtade arv vähenenud ligi 71 000 võrra."
Elektrimüüjate tihe konkurents peaks kaasa tooma turuosade ümberjaotuse selliselt, et suurima müüja turuosa väheneb ning väiksemate müüjate turuosa suureneb. Seitsme kuuga on muutused turuosades olnud tagasihoidlikud. Konkurentsiamet on tänavu väljastanud ainult kaks uut elektrimüügi tegevusluba Energijos Tiekimasele ja Starmanile.
Kukke märkis, et suur osa tarbijatest ostab elektrit endiselt üldteenuse kaudu. "Kui 1. jaanuaril oli üldteenuse tarbimiskohtade osakaal ligi 35 protsenti, siis augusti alguseks ikkagi veel 25 protsenti, kuigi üldteenuse marginaalid on võrreldes elektripakettide marginaalidega oluliselt kõrgemad."
Energiaturg.ee on sõltumatu võrdlusportaal sobiva elektripaketi leidmiseks, mida arendavad koostöös Advokaadibüroo Glimstedt, investeerimisfirma Capital Mill ning IT-partnerina Helmes.