Väikeinvestorite, eriti vähemkogenud väikeinvestorite jaoks, peaks sobiv strateegia olema lihtne ja arusaadav. Üheks lihtsamaks investeerimisstrateegiaks on nn Dow koerte strateegia.
Maailma vanim ja tuntuim aktsiaindeks on Dow Jonesi tööstuskeskmine, mida tihti kutsutakse lihtsalt Dow-ks. Indeksisse kuulub kokku 30 USA juhtivat börsiettevõtet ehk nn blue-chip ettevõtet nii New Yorgi börsilt kui NASDAQilt.
Dow koerte strateegia kujutab endast suure dividenditootlusega aktsiate valimise strateegiat. Iga aasta alguses tuleb valida 10 kõige suurema dividenditootlusega aktsiat ning neid hoida terve aasta ning aasta pärast portfell üle vaadata, väiksema dividenditootlusega aktsiad ära müüa ning suurema tootlusega väärtpaberid asemele osta. Strateegia töötas välja ja seda populariseeris tuntud fondijuht ja mitme populaarse investeerimisraamatu autor Michael O’ Higgins.
Strateegia aluseks on idee, et Dow koerte strateegia järgi valitud portfelli tootlus lööb turgu.
Näiteks aastatel 1992-2011 oli Dow koerte strateegia järgi valitud portfelli keskmine tootlus 10,8% võrrelduna S&P 500 indeksi 9,6% tootlusega samal perioodil.
Samas tuleb öelda, et igal aastal Dow strateegia ei tööta. The Wall Street Journal kirjutas, et 2010. ja 2011. aastal töötas strateegia väga hästi, sest suure dividenditootlusega aktsiate hinnad tõusid kenasti. Eelmisel aastal kerkisid Dow koerad vaid 5,7% võrrelduna Dow Jonesi tööstuskeskmise 7,3% tõusuga. Tegelikult oli olukord veelgi nutusem ja 20 nn mittekoerte tõus oli kaks korda kõrgem.
See tähendab, et Dow koerte strateegiat tuleks kasutada mitmel aastal ja mitte liiga kiiresti loobuda, kui see strateegia kohe esimesel aastal edu ei too.
Toon siinkohal ära, milliseid aktsiaid peaksid need, kes soovivad Dow koerte strateegiat järgida, ostma.
Telekomifirmad AT&T ning Verizon, mille aktsiate dividenditootlused on vastavalt 5,34% ja 2,76% (kõik dividenditootlused on toodud 31. detsembri seisuga). Maailma suurim mikrokiipide tootja Intel (4,36%), ravimitootjad Merck (4,20%), Pfizer (3,83%) ning Johnson & Johnson (3,48%), keemiatööstuskontsern DuPont (3,82%), viimastel aastatel suure kukkumise teinud Hewlett-Packard (3,72%), tööstuskonglomeraat General Electric (3,62%) ja kiirtoidukett McDonalds (3,49%).
Kas ka meie börsiettevõtetesse investeerijad saaks Dow koerte strateegia analoogiat kasutada? Otseselt mitte, sest meie börsiettevõtetel (välja arvatud Harju Elekter ja Premia Foods) dividendistrateegiat ei ole ning dividendide väljamaksmine sõltub paljuski suuromanike suvast. Üks võimalus on panustada potentsiaalsetele dividendimaksjatele.
Millise tulemuse taoline strateegia oleks võinud pakkunud, seda vaatlen järgmisel nädalal.
Tõnis Oja,
börsianalüütik,
NASDAQ OMX Tallinn profiblogi