E-smaspäeva idee autorite Silver Hage ja Matthias Vutti sõnul on e-ostlemise päeva eesmärgiks pakkuda tarbijatele 24-tunni jooksul väga paljudes Eesti veebipoodides eriti häid pakkumisi ja seeläbi suurendada Eesti e-poodide tuntust. „E-smaspäeval pakuvad väga paljud Eesti e-kauplejaid tarbijatele laialdaselt sooduspakkumisi, tasuta transporti jms, mis muudavad e-ostlemise veelgi mugavamaks ja atraktiivsemaks,“ selgitas Hage.
E-smaspäeva idee sündis umbes aasta eest, kui Hage ja Vutt avastasid, et Eestis pole ühtegi päeva ega hooaega, mil siinsed veebipoed üheskoos erakordseid pakkumisi teeksid, ometigi on e-poodide päevad mujal väga populaarsed.
Silver Hage selgitas, et inspiratsiooni e-müügipäeva korraldamiseks saadi USAst ja Hiinast. „USA-s toimub iga aasta novembri lõpus või detsembri alguses üleriigiline e-ostlemise päev ehk Cyber Monday, milles osalevad tuhanded e-poed.
„E-poodide päev on väga heaks e-kaubanduse kasvu baromeetriks – eelmisel aastal tegid näiteks USA e-poed ühe päevaga ligikaudu 2 miljardi euro suuruse käibe, mis kinnitab, et tarbijad hindavad e-kaubanduse mugavust ja kvaliteeti ning on valmis enda ostud just internetist tegema, eriti kui sealt on võimalik soodsalt kvaliteetset kaupa saada,“ täiendas Vutt.
„Eesti on e-riik ja ka siinsed tarbijad on kindlasti oskuslikud e-tarbijad, kes väärivad e-kaubanduse päeva, mil veebist ostlemine oleks eriti lihtne, soodne ja mugav,“ lisas Hage.
Eesti esimesel E-smaspäeval osalevad mitukümmend e-poodi, sh Cherry.ee, Bauhof, Hansapost, MyLook, Monton, Photopoint, Jysk, Living, E BUTIIK, Siison jpt.
E-smaspäeval on spetsiaalne veebikeskkond, kust leiab infot nii esimese E-kaubanduse päeva kui ka kõikide osalevate e-poodide kohta.