04.02.2015 Kolmapäev

Investeering e-kaubandusse toetub miljonite kasutajate käitumisele

Tänu e-kaubanduse arengule on muutunud ostuvõimalused ja -valikud üha mitmekesisemaks ning e-poodide kõrvale on lisandunud enesestmõistetavate teenustena näiteks lennupiletite broneerimine ja filmide laenutamine online-keskkondades. Kauba või teenuse tellimine internetist võib vahel olla ka kõige soodsamaks või lausa ainsaks võimaluseks, mis muudab nende teenuste kasutamise aina populaarsemaks.

E-kaubanduse arengust on kõige suurem võimalus teenida just trendiloovatel ettevõtetel.
E-kaubanduse arengust on kõige suurem võimalus teenida just trendiloovatel ettevõtetel. Foto: Freeimages.com

E-kaubanduse arengust on kõige suurem võimalus teenida just trendiloovatel ettevõtetel, kuid ka nende ettevõtete aktsionäridel. Kolme tuntud USA e-kaubandusettevõtte kasvust on võimalik osa saada, panustades Swedbanki aastasesse investeerimishoiusesse "E-kaubandus", mis on avatud investeerimiseks kuni 16.märtsini 2015.

Investeerimishoius on seotud USA kolme suurema e-kaubandusettevõttega: veebipood Amazon.com Inc, Priceline Group Inc, mille alla kuuluvad ligi 200 riigis tegutsevad broneerimiskeskkonnad, sh Booking.com, Agoda ja KAYAK, ning maailma suurim, 50 riigis nähtav veebitelevõrk Netflix Inc.

Trendiloojate eelised

Swedbanki investeerimise ja kindlustuste tugiteenuste osakonna juhataja Katre Uibomäe sõnul on USA majandus tugev, töötus viimaste aastate madalaimal tasemel ja tarbijate kindlustunne suur, mille tulemusel peaks tarbijate kulutused ka mitteesmatarbekaupadele ja -teenustele, sh meelelahutusele ja reisimisele kasvama.

"Ehkki paljud teenustest on kolinud tänapäeval internetti ja muutunud kättesaadavaks ilma vahendajateta, on kõigis valdkondades tihe konkurents ning võitjateks eelkõige ettevõtted, kes suudavad olla trendiloojateks või jätkuvalt innovaatilised, et teenida kasumit, laieneda ja luua turuosalistega võrreldes tugevamad ettevõtted," märgib Uibomäe.

Olles oma internetiäri valdkonnas suurimad ettevõtted, ei pruugi Amazon, Priceline ja Netflix olla Uibomäe sõnul sama edukad siiski igal pool, kuna paljud arenenud riigid maadlevad üleilmse finantskriisi tagajärgedega ja arenevate riikide majandustel tunduvad olevat varasemast nõrgemad väljavaated. "Internetiäris on konkurents väga terav ning agressiivsed rivaalid võivad praegused trendiloojad nende positsioonidelt kõrvale tõrjuda. Samas on kõigil neil ettevõtetel võimalus laieneda, nii uutele turgudele kui segmentide ja tootevaliku osas ka olemasolevatel turgudel. See mõjutab oluliselt ettevõtte kasumit ja väärtust," lisab Uibomäe.

Investeerimishoiuse „E-kaubandus“ minimaalne hoiustatav summa on 2000 eurot ning sellest 1-aastasest hoiusest on pakkumises kaks varianti - riskipreemiaga ja ilma. Hoiusele arvestatakse hoiuperioodi lõpus tingimuslikku intressi, kui iga alusvaras oleva aktsia lõppväärtus on vähemalt 5% kõrgem kui aktsia algväärtus hoiuse jõustumisel. Riskipreemiata investeerimishoiusele makstakse tingimuslikku intressi 0,6 - 1,0% ning riskipreemiaga hoiusele 4 - 6%. Riskipreemia suurus on 1%, see makstakse hoiusummale lisaks ning ei kuulu tagastamisele.

Täpsema info leiab investeerimishoiust tutvustavatest materjalidest Swedbanki internetipangas. Enne lepingu sõlmimist tutvuge investeerimishoiuste tingimustega ning tootega seotud tasude ja riskidega. Investeerimishoius on investeerimisriskiga tähtajaline hoius. Investeerimishoiuse sõlmimiseks soovitame täita või uuendada riskiprofiili küsimustik, et hinnata toote sobivust enda investeerimiseesmärkidega.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255