"Universaalteenus andis Eesti inimestele mõnevõrra soodsama elektrihinna kolmeks kuuks, kuid tänaseks on energia turuhinnad niivõrd palju langenud, et universaalteenus on tarbija jaoks kõige kallim valik. Selle kasutajad maksvad juba mitmendat kuud võrreldes elektri fikseeritud või börsihinnaga paketiga mitukümmend protsenti rohkem," ütles Eesti Energia klienditeenuste valdkonna eest vastutav juhatuse liige Agnes Roos pressiteates.
Roosi sõnul kohustas seadus elektrimüüjaid möödunud sügisel universaalteenusest kallimate elektripakettide kliente automaatselt universaalteenusele üle viima, kuid nüüd peavad kliendid soodsama elektri tarbimiseks ise aktiivsed olema.
Automaatselt me kedagi universaalteenuselt ära viia ei saa. Parim, mida saame teha, on valmistada oma universaalteenuse klientidele ette pakkumine e-teeninduses, mille kliendid saavad soovi korral ise kinnitada hiljemalt 24. märtsiks,
selgitas Roos.
Alates selle aasta algusest on universaalteenuselt lahkunud juba üle 22 000 Eesti Energia kliendi.
Ka Alexela energiakaubanduse portfellijuhi Kalvi Nõu sõnul on ettevõte näinud viimase kuu vältel tavapärasest neli korda suuremat kliendiliikumist, aga sellest hoolimata kasutab suurem osa Eesti klientidest jätkuvalt elektri universaalteenust. "Täna on see majanduslikult ebamõistlik, eriti olukorras, kus raha hinnatõusude tõttu sulab nagu kevadine lumi," ütles ta pressiteates.