Koalitsioonileppes ja valitsuse tegevusplaanis ettenähtud elustiilireklaami küsimusele lahenduse leidmise asemel on seadusega asutud piirama, keelama ning korraldama ühtviisi karmilt ja selgete põhjendusteta Eesti toidu- ja joogitööstust, loovtööstust, jaekaubandust ja meediat, leiavad ettevõtjad.
"Hämmeldusega peame tõdema, et sotsiaalministeeriumi poolt välja käidud ultraradikaalse ning kaasamise head tava ning normitehnika eeskirja ja seotud õigustloovaid akte eirates koostatud eelnõuga oleme heidetud kaosesse," kirjutavad ettevõtjate liidud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ning sotsiaalministeeriumile saadetud kirjas.
Sotsiaalministeerium on põhjendanud eelnõu seletuskirjas, et eelnõu väljatöötamiskavatsusest ja sellega seonduvalt mõjude analüüsist, uuringutest, vajalikkuse põhjendamisest, alternatiivide kaalumisest on loobutud, kuna eelnõuga on kiire sest valitsuse tegevuskavas on lühike tähtaeg. "Selline ringloogika diskussiooni vältimiseks mõjub meile kõigile intellektuaalselt alandavalt," märgivad ettevõtjad BNS-i teatel.
Ettevõtjate hinnangul on seadusemuudatusega välja pakutud keeldude komplekt praegu koosmõjus juba teiste jõusolevate alkoholipoliitika meetmetega Euroopa Liidu kõige radikaalsem. Seetõttu tegid ettevõtjad ettepaneku arutada probleemkohti koos kõigi asjassepuutuvate ministeeriumide ja ametkondadega.
Pöördumisele on alla kirjutanud alkoholitootjate ja maaletoojate liit, kaupmeeste liit, Meediaagentuuride liit, ringhäälingute liit, toiduainetööstuse liit, turunduskommunikatsiooni agentuuride liit ja õlletootjate liit.