Eesti jaeturul müüdi juunis kokku 10 700 süle- ja tahvelarvutit, mis on 9,7 protsenti rohkem kui mais, selgub turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsist.
Uuringu kohaselt moodustasid 55 protsenti müüdud seadmetest tahvelarvutid. Tele2 Eesti tootesortimendi juhi Risto Taliaru sõnul läksid inimesed suve alguses liikvele ja seetõttu kasvas käepärase tahvelarvuti müük. “Erasegmendis on sülearvuti niikuinii hääbuv nähtus, edasi müüakse tahvleid järjest enam,” prognoosis Taliaru.
Ta lisas, et suurte tegijate kõrval tegid juunis head müüki ka nišitootjad nagu Sony ja GoClever.
Taliaru sõnul on tahvlite osas ka varsti uudiseid oodata, sest Samsung vahetab sügisel tootevalikut. “Üldine ootus tahvelarvutitele on parema aku ja väiksema ekraani poole,” lisas Taliaru.
GfK poolt läbiviidud Eesti jaeturu-uuringu kohaselt müüdi 2013. aasta juunis süle- ja tahvelarvuteid Eestis enam kui viie miljoni euro väärtuses. Keskmine tahvelarvuti kättesaamishind oli 334 ja sülearvutil 590 eurot.