Eelmise aasta sama kuuga võrreldes ligi kaks ja pool aastat kestnud
jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus 2010. aasta septembris
ja oktoobris 1%-lisele tõusule. Novembris ja detsembris jätkus jaemüügi
kasv veidi kiiremas tempos, kasvades 5%. Aasta kokkuvõttes vähenes
jaemüük 2010. aastal eelmise aastaga võrreldes 4%.
Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 354 miljonit eurot
(5,5 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim
tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2009. aasta detsembriga
võrreldes 11%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli
suurim muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt
arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete,
mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2009. aasta
detsembriga võrreldes 18%. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste,
jalatsite ja nahktoodete kauplustel ning spetsialiseerimata
tööstuskaupade kauplustel, kus müük kasvas 15%. Majatarvete,
kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes ning apteekides
ja kosmeetikatarvete kauplustes kasvas jaemüük 2009. aasta detsembriga
võrreldes 8%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki
stabiilne. Detsembris suurenes see 2009. aasta detsembriga võrreldes 1%.
Nende kaupluste jaemüügi tagasihoidlikumale kasvule avaldas mõju
toidukaupade kiirenenud hinnatõus.
Võrreldes 2009. aasta novembriga suurenes detsembris
jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on
tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse
suurmüügid. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi
aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2010.
aastal 3,5 miljardit eurot (55,2 miljardit krooni), jaemüük vähenes
2009. aastaga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 427 miljonit eurot (6,7
miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 83%. 2009. aasta
detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise
kuuga võrreldes 17%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda,
jaanuar 2002 – detsember 2010 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.
Statistikaamet