31.01.2011 Esmaspäev

Jaemüük kasvas ka aasta viimasel kuul

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus 2010. aasta septembris ja oktoobris 1%-lisele tõusule. Novembris ja detsembris jätkus jaemüügi kasv veidi kiiremas tempos, kasvades 5%. Aasta kokkuvõttes vähenes jaemüük 2010. aastal eelmise aastaga võrreldes 4%.

Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 354 miljonit eurot (5,5 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2009. aasta detsembriga võrreldes 11%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2009. aasta detsembriga võrreldes 18%. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustel ning spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel, kus müük kasvas 15%. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes kasvas jaemüük 2009. aasta detsembriga võrreldes 8%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Detsembris suurenes see 2009. aasta detsembriga võrreldes 1%. Nende kaupluste jaemüügi tagasihoidlikumale kasvule avaldas mõju toidukaupade kiirenenud hinnatõus.

Võrreldes 2009. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2010. aastal 3,5 miljardit eurot (55,2 miljardit krooni), jaemüük vähenes 2009. aastaga võrreldes püsivhindades 4%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 427 miljonit eurot (6,7 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 83%. 2009. aasta detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise kuuga võrreldes 17%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda,

jaanuar 2002 – detsember 2010 (2005 = 100)

stat31jan.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.

Statistikaamet


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255