03.10.2024 Neljapäev

Järgmisel aastal suunatakse teehoidu 168 miljonit eurot

Riik eraldab järgmisel aastal teehoiuks ligikaudu 168 miljonit eurot ehk 15 miljonit eurot rohkem kui tänavu.
Taristuminister Vladimir Svet tõdeb, et ka piiratud eelarve tingimustes tuleb pingutada, et meie teed oleksid võimalikult kvaliteetsed ja ohutud.
Taristuminister Vladimir Svet tõdeb, et ka piiratud eelarve tingimustes tuleb pingutada, et meie teed oleksid võimalikult kvaliteetsed ja ohutud. Foto: RUP

„Riigieelarve seis on teadupärast keeruline ning teehoiuks vajalikus mahus vahendeid ei jagu. Samas peame ka piiratud eelarve tingimustes pingutama, et meie teed oleksid võimalikult kvaliteetsed ja ohutud,” sõnas taristuminister Vladimir Svet.  

Ministri sõnul on kärpeid vaja teha kõigil. „Teede valdkonnas oleme kokku leppinud, et kärbime majandamiskulusid, mitte investeeringuid. Investeeringute maht hoopis kasvab – näiteks saime eelarvekõnelustel vajaliku riigipoolse kaasrahastuse Tallinna-Pärnu-Ikla maantee Päädeva-Konuvere lõigu neljarealiseks väljaehitamiseks, samuti Kagu-Eestis oleva Värska-Ulitina tee ehituseks.” 

Ohutum liiklemine ja panus julgeolekusse

Päädeva-Konuvere neljarealise teelõigu ehituseks otsustas valitsus eraldada ligi 60 miljonit eurot koos käibemaksuga, millele lisandub Euroopa Ühendamise Rahastu sõjalise liikuvuse meetmest saadud 41 miljoni euro suurune toetus. Kokku suunatakse selle projektiga teede ehitusse juurde ligi 100 miljonit eurot.

Sveti sõnul oleks täiendava riigi kaasrahastuseta jäänud projekt kas tervikuna teostamata või oleks pidanud puuduoleva summa võtma tugi- ja kõrvalmaanteede remondi arvelt.

Päädeva-Konuvere 13,2 kilomeetri pikkune teelõik ehitatakse neljarealiseks 2027. aasta lõpuks. Ehitustööde raames muudetakse muuhulgas ristmikud eritasandiliseks ning renoveeritakse Konuvere sild ja ehitatakse kõrvale uus sild.

„Uus neljarealine teelõik võimaldab ühelt poolt ohutumat liiklemist suure liiklussagedusega Via Baltical, aga panustab teisalt ka julgeoleku tagamisse, viies taristu vastavusse militaartranspordi vajadustega,” ütles taristuminister Svet.

Lisaks eraldati 2,7 miljonit eurot Värska-Ulitina lõigu ehk Saatse saapa ümbersõidu ehituseks. Teelõigu ehitus on oluline piirkonnas turvalisuse tõstmiseks, kuna liiklus ei pea käima enam idanaabri territooriumi kaudu. 

Lisaks Päädeva-Konuvere ja Värska-Ulitina lõikudele on olulisemad teedeehituse projektid järgnevatel aastatel Sauga-Pärnu ja Libatse-Nurme 2 + 2 teelõikude ehitus, Kanama viadukti ümberehitus ja ka Rail Balticu raudteetrassi ületavate viaduktide rajamised.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255