Läti tarbijakaitse: Bigbanki äritavad pole heausksed
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Sanita Gertmane sõnul avastati tarbijate kaebusi uurides, et Bigbanki Läti haru äritavad ei olnud nõuetele vastavad, heausksed ega kooskõlas tsiviilõigusega. Näiteks toodi välja juhtumid, kus tarbijatega sõlmitud võlgade ajatamise lepingute kohaselt maksid kliendid peamiselt tagasi intressi ja väga vähesel määral laenu põhiosa. Gertmane märkis, et see ei aidanud inimestel oma võlakoormat vähendada.
23. märtsil lubas Läti Bigbank hea usu põhimõtet edaspidi järgida ja tulevikus teha äri õiglaselt. Seejuures lubati järgida laenumaksete intressi ning põhiosa jaotamisel proportsionaalsuse põhimõtet ning kasutada kliendilt saadud raha kõige vanemate võlakohustuste kõrvaldamiseks.
Bigbank asutati 1992. aastal ning see keskendub tarbimislaenudele. Ettevõte tegutseb Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Hispaanias ja Rootsis. Lätis registreeriti Bigbank 2008. aastal ning 2017. aasta lõpu seisuga oli see Läti kõige väiksem pank.