Eametsa sõnul olid suurte kaubanduskettide müügimahud veebruaris võrreldes eelmise aasta veebruariga pea 5 protsenti langenud. „Eelmise aasta märtsist alates on müügimahud vähenenud kumulatiivselt 8 protsenti. Omanikel on põhjust muretsemiseks,“ lisas Eamets.
Selle aasta inflatsiooniks prognoositakse 6 protsenti
„Autode müük on tänu autode maksustamisele ootuspäraselt suures miinuses. Jaanuaris oli autode müük 21 protsenti madalam kui eelmise aasta jaanuaris, ning veebruaris 15 protsenti madalam kui eelmise aasta veebruaris. Novembri ja detsembri mootorsõidukite müügitulu kokku oli pea miljard eurot, jaanuaris-veebruaris kokku oli tulu vähenenud 45 protsenti. Ka varasematel aastatel on aasta alguse automüük madalam kui aasta lõpus, aga näiteks aasta varem oli analoogiline vähenemine ainult 13 protsenti,“ märkis Eamets.
Eesti Panga värskes majandusprognoosis ennustatakse selle aasta inflatsiooniks 6 protsenti, toiduainete inflatsiooniks koguni 7 protsenti. „See tähendab, et konkurents kaubanduskettide vahel tiheneb ning järjest suurema osa toidukaupluste käibest hakkavad moodustama kõikvõimalikud kampaaniatooted. Nii et jälgige kollaseid silte! Võib-olla ongi inimesed vähem ostma hakanud?“ märkis Eamets.