28.03.2025 Reede

Eamets: suurte jaekettide vaheline konkurents teravneb

Bigbanki peaökonomisti Raul Eametsa sõnul on jaekettide käibed languses ning edaspidi muutub nendevaheline konkurents veelgi pingelisemaks. 
Bigbanki peaökonomisti Raul Eametsa kinnitusel langesid suurte kaubanduskettide müügimahud veebruaris võrreldes eelmise aasta sama kuuga pea 5 protsenti.
Bigbanki peaökonomisti Raul Eametsa kinnitusel langesid suurte kaubanduskettide müügimahud veebruaris võrreldes eelmise aasta sama kuuga pea 5 protsenti. Foto: RUP

Eametsa sõnul olid suurte kaubanduskettide müügimahud veebruaris võrreldes eelmise aasta veebruariga pea 5 protsenti langenud. „Eelmise aasta märtsist alates on müügimahud vähenenud kumulatiivselt 8 protsenti. Omanikel on põhjust muretsemiseks,“ lisas Eamets.

Selle aasta inflatsiooniks prognoositakse 6 protsenti

„Autode müük on tänu autode maksustamisele ootuspäraselt suures miinuses. Jaanuaris oli autode müük 21 protsenti madalam kui eelmise aasta jaanuaris, ning veebruaris 15 protsenti madalam kui eelmise aasta veebruaris. Novembri ja detsembri mootorsõidukite müügitulu kokku oli pea miljard eurot, jaanuaris-veebruaris kokku oli tulu vähenenud 45 protsenti. Ka varasematel aastatel on aasta alguse automüük madalam kui aasta lõpus, aga näiteks aasta varem oli analoogiline vähenemine ainult 13 protsenti,“ märkis Eamets. 

Eesti Panga värskes majandusprognoosis ennustatakse selle aasta inflatsiooniks 6 protsenti, toiduainete inflatsiooniks koguni 7 protsenti. „See tähendab, et konkurents kaubanduskettide vahel tiheneb ning järjest suurema osa toidukaupluste käibest hakkavad moodustama kõikvõimalikud kampaaniatooted. Nii et jälgige kollaseid silte! Võib-olla ongi inimesed vähem ostma hakanud?“ märkis Eamets.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255