Pangad soovivad leida õiguslikult selget lahendust kliendisuhete lõpetamiseks väärtpaberikonto klientidega, kelle väärtpaberikontol on väärtpabereid ning kes ei tee tahteavaldusi ega anna korraldusi, mis võimaldaksid kontot sulgeda, selgub liidu pöördumisest.
Selliste klientide hulka kuuluvad kliendid, kes pole 12 kuu jooksul teinud tehinguid ega omanud vahendeid teenustasude maksmiseks, kes ei uuenda tunne-oma-klienti reeglite täitmiseks nõutavat teavet, kes ei vasta panga riskiisule ning kliendid, kelle osas ei suuda pank täita rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduses sätestatud hoolsusmeetmeid.
Rahandusministeerium nõustub vastuses pöördumisele, et tegemist on lahendust vajava probleemiga ning probleemide lahendamiseks vajalik analüüs ning võimalikud ettepanekud peaksid plaanide kohaselt valmima tänavu veebruaris.
Kehtiva seaduse kohaselt ei ole kontohaldurina tegutseval pangal võimalik kliendisuhte lõpetamisel sulgeda omaalgatuslikult väärtpaberikontot, mille saldos kajastuvad väärtpaberid.
Lisaks puudub pangaliidu teatel kontohaldurina tegutseval pangal kindlus, kas tal on õigus erakorraliselt üles öelda ka asjaomase väärtpaberikontoga seotud arvelduskontoleping, sulgeda kliendi arvelduskonto ning kanda seal hoitavad rahalised vahendid panga enda nii-öelda vahekontole, tingimusel et konkreetse kliendi varade kohta peetakse selgelt jätkuvalt eraldi arvestust.
Pangaliit tegi ettepaneku valmistada ette seadusemuudatused, mis sätestaksid kontohalduritena tegutsevatele pankadele õiguslikult kindlad ja selged võimalused selliste klientidega kliendisuhte lõpetamiseks.