"Meil on konfidentsiaalne informatsioon olemas. Me teame neid numbreid. Ma ei taha neid numbreid öelda, sest ma olen andnud allkirja, et ma ei ütle neid," teatas Parts jaanuaris telesaates "Foorum".
Parts sai info kätte lihtsal viisil - laevade omanik Miil tõi selle vabatahtlikult tema kätte.
Miili pakkumine oli lihtne: kui leping Vjatšeslav Leedoga saab läbi, võib laevad rendile võtta Eesti riik. Ja kohe 30 aastaks. Miil oli valmis prahtimistasu pea kaks korda alandama, seda küll alates aastast 2023, kui pangalaen saab tagasi makstud.
Ministeerium märkas, et Miili firma kasseerib laevade eest liiga krõbedaid summasid. Kui laenu võtaks ettevõtja erafirma asemel Eesti riik, oleksid tingimused soodsamad. Riik saaks rohkelt raha kokku hoida. Jutt käis rohkem kui 4000 eurost laeva kohta päevas.
Parts tegi Miilile ettepaneku, et riik mitte ei võta praame rendile, vaid ostab need tema käest ära. 2012. aasta jaanuaris kirjutasidki mehed alla ühiste kavatsuste protokollile, mis lubas riigi esindajad ligi tundlikule infole, sealhulgas teabele, millise hinnaga firmad laevu välja prahivad.