SEB hinnangul on e-kaubanduse osakaal jätkuvalt kasvamas
Üldjuhul on USA Euroopast sammukese ees ja seal moodustab e-kaubandus 2017. aasta seisuga umbes 15 protsenti kogu jaemüügist, märkis SEB oma investeerimisväljaandes Investment Outlook.
USA-is tegi eelmisel aastal kaks kolmandikku elanikest internetis mõne ostu; Euroopas oli sama näitaja pisut üle poole. Ameeriklased kulutasid ka inimese kohta 60 protsenti rohkem kui eurooplased. Digitaalne nihe on USA-s kaugemale arenenud ning sundinud näiteks paljusid traditsioonilisi rõivakette oma kauplusi sulgema või nende arvu vähendama.
Traditsioonilistes kaubanduskeskustes asuvatel kettidel on probleeme. Kümme aastat tagasi läks 94 protsendil USA kaubanduskeskustest majanduslikult hästi. See näitaja on nüüdseks langenud 80 protsendile.
Hiinas moodustas e-kaubandus 2017. aasta esimeses kvartalis umbes 12 protsenti jaemüügist ja internetimüügi kogumaht ulatus peaaegu 1,1 triljoni dollarini, kasvades eelmise aastaga võrreldes 26 protsenti.
Hiina on maailma suurim internetiturg, mis moodustab kogu maailma turust ligi 40 protsenti.
Paljude traditsiooniliste jaemüüjate kauplustes toimuv müük on langenud – kõik märgid näitavad, et inimesed tõesti hindavad internetiostlemise mugavusi, märkis SEB.