19.06.2017 Esmaspäev

SEB hinnangul on e-kaubanduse osakaal jätkuvalt kasvamas

SEB Panga hinnangul kasvab müük internetis Euroopas 2017. aastal 14 protsenti ja selle tulemusel moodustab e-kaubandus umbes 9 protsenti jaemüügist; müük kauplustes on languses ja pikas perspektiivis ei ole mõeldamatu ka e-kaubanduse 20-protsendiline osakaal.

Üldjuhul on USA Euroopast sammukese ees ja seal moodustab e-kaubandus 2017. aasta seisuga umbes 15 protsenti kogu jaemüügist, märkis SEB oma investeerimisväljaandes Investment Outlook.

USA-is tegi eelmisel aastal kaks kolmandikku elanikest internetis mõne ostu; Euroopas oli sama näitaja pisut üle poole. Ameeriklased kulutasid ka inimese kohta 60 protsenti rohkem kui eurooplased. Digitaalne nihe on USA-s kaugemale arenenud ning sundinud näiteks paljusid traditsioonilisi rõivakette oma kauplusi sulgema või nende arvu vähendama.

Traditsioonilistes kaubanduskeskustes asuvatel kettidel on probleeme. Kümme aastat tagasi läks 94 protsendil USA kaubanduskeskustest majanduslikult hästi. See näitaja on nüüdseks langenud 80 protsendile.

Hiinas moodustas e-kaubandus 2017. aasta esimeses kvartalis umbes 12 protsenti jaemüügist ja internetimüügi kogumaht ulatus peaaegu 1,1 triljoni dollarini, kasvades eelmise aastaga võrreldes 26 protsenti.

Hiina on maailma suurim internetiturg, mis moodustab kogu maailma turust ligi 40 protsenti.

Paljude traditsiooniliste jaemüüjate kauplustes toimuv müük on langenud – kõik märgid näitavad, et inimesed tõesti hindavad internetiostlemise mugavusi, märkis SEB.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255