Tänavu sügisel valmib Tallinna-Tartu maanteel Aruvalla-Kose neljarajaline teelõik, mille pikkus on 13 kilomeetrit. Järgmisena on Maanteeametil kavas ehitada neljarajaliseks lõik Koselt Arduni, samuti tehakse Põltsamaa lähedal eeltöid kolmerajalise teeosa rajamiseks, kirjutab Postimees.
Kose-Ardu lõigul on käimas projekteerimine ja paigas on ka maksumus 70 miljonit eurot, kuid pole selge, kas uus teelõik rajatakse Arduni või 12 kilomeetri võrra kaugemal asuva Võõbuni. Sealt edasi on tee-ehitus lehe hinnangul teoreetiline.
Viimastel aastatel on suuremateks ehitusteks Tallinna-Tartu maanteel kulunud hinnanguliselt 130 miljonit eurot, millele lisandub Kose-Ardu lõigu 70 miljoni euroni ulatuv maksumus.
Neljarajalise maantee pikendamise probleem on ka tõsiasi, et Kosest edasi tuleb minna mööda uut trassi, mis läbib ka soid. Samuti on keeruikaid kohti lõigul Mäost Tartu poole, nagu Adavere ümbersõit või ristumine Viljandi maanteega.
Probleemideks Tallinna-Tartu maantee puhul on ka suhteliselt madal liikluskoormus ja euroraha puudumine. Nimelt on majandusministri määrusega paika pandud, et neljarajalisest maanteest võib rääkida siis, kui ööpäevane koormus on 14 000 autot, Mäo ja Tartu vahel jääb see aga umbes 6000 auto kanti ja on püsinud sel tasemel aastaid. Euroopa Liidu raha saamiseks on vajalikud tasuvusarvutused, mille kohaselt ei tasuks neljarajaline tee Mäost Tartuni ennast ära.