„Me oleme siin indikeerinud, et see suurusjärk saab olema 10–15%. Oleme lepingupartneritega saavutamas sellises suurusjärgus kokkulepet,“ rääkis Tallinki juhatuse aseesimees Andres Hunt.
„Kaudselt lööb see ka nii-öelda tavainimese rahakoti pihta, sest kui pikemas perspektiivis laevaga kaupade vedamine kallineb, siis hakkab see komponent kauba hinda mõjutama,“ ütles Hunt.
Piletihinna osas jälgib laevafirma turuolukorda ja need hinnad esialgu ei tõuse. „Meil on niivõrd palju väljumisi ja tooteid, et siin ei saa niimoodi üheselt öelda, et hind üldse ei tõuse. Kus on suurem nõudlus, seal on võib-olla võimalik ka hinda (millalgi) tõsta,“ ütles Hunt.
Samas on reisimine Hundi sõnul ikkagi seotud vaba ajaga, ning inimesed vaatavad selle puhul rohkem hinda ja võrdlevad erinevaid alternatiive.
„Eks ta (väävlidirektiivi jõustumine) ühtepidi meie kulubaasi tõstab ja me peame leidma võimalusi kuidas kulude tõusu pehmendada,“ lisas ta.