Havas Groundhandling CO saatis MKM-ile kirja, kus uurib võimalusi Tallinna lennujaamas oma teenuste pakkumiseks. Ettevõte juhib oma kirjas tähelepanu, et kui lennureisijate hulk ületab aastas kahe miljoni piiri, peaks ka maapealsete käitlusteenuste turg olema avatud kõigile teenusepakkujatele. Praegu pakub Tallinna lennujaama maapealseid käitlusteenuseid vaid Tallinna lennujaama tütarfirma Tallinn Airport GH.
Maapealsete teenuste turu avamist kahe miljoni reisija täitumisel reguleerib Euroopa Liidu (EL) direktiiv 96/97EC, mida Eesti pole seni rakendanud.
"Meil on hea meel, et Tallinna lennujaama reisijate arv on viimastel aastatel kasvanud ja ületas 2014. aastal kahe miljoni," ütles MKM-i transpordi asekantsler Ahti Kuningas vastuses Türgi ettevõttele. "Praegune reisijate hulk Tallinna lennujaamas on saavutanud taseme, kus peaks direktiivi rakendama ja maapealsete teenuste turu avama. Kuigi reisijate hulk ületas kahe miljoni piiri ka 2012. aastal, pole Eesti direktiivi seni rakendanud," märkis Kuningas.
Kuningas rääkis veel, et Eesti sooviks direktiivi 9. artikli alusel taotleda Euroopa Komisjonilt erandit, mis jätaks teatud maapealsed teenused senise teenusepakkuja Tallinn Airport GH hooleks. Nendeks teenusteks on pagasikäitlus, perroonikäitlus, samuti ka lasti- ja kirjade käitlus.
Lisaks on Tallinna lennujaamal Kuninga sõnul selged ruumi- ja mahupiirid. "Näiteks on pagasisorteerimisala väike ja sellele alale sisenemiseks on vaid üks uks. Puudub ka lisaruum täiendavale tehnikale ja lisapersonalile," kirjutas Kuningas.
Peale selle tõi Kuningas välja, et aastatel 2015-2021 toimuvad lennujaamas ka ehitustööd, mistõttu oleks sellel perioodil mõistlik kasutada vaid ühte teenusepakkujat.
Maapealsete teenuste turg ei saa enne täielikult avaneda, kuni ruumipiirangud on kõrvaldatud. Eesti riik on valmis tulevikus Türgi ettevõttega võimalikku koostööd arutama, lisas asekantsler.