Septembri alguses sõitis Sverdlovski raudtee ühe jaama haruteel üks kaubavagun rööbastelt välja ja selle põhjuseks nimetab järelevalve Tapa depoo ebakvaliteetset tööd. Raudteejärelevalve ametist Eestisse saadetud telegrammist ei selgu, mis täpselt põhjustas vaguni väljasõidu, kuid raudteefirmasid kohustatakse kõik Tapal remonditud vagunid tehnilisse kontrolli saatma.
"Meil on probleemi lahendamiseks aeg 16. oktoobrini," ütles raudteefirma juht Ahto Altjõe lehele.
Raudteefirma nõukogu esimees Andri Avila ütles, et Vene pool ei ole seni vaguniga toimunud õnnetuse üksikasju edastanud ning EVR Cargo ei tea seetõttu arvatava tehnilise vea kohta midagi. "Meile pole selge, milles täpselt meie poolt remonditud vagunite kontroll peab seisnema," rääkis Avila. Ta lisas, et halvimal juhul on mõju ettevõttele suur.
Eesti Raudtee nõukogu esimehe Raivo Vare sõnul ei kahjusta Tapa depoole pandud keeld Eestit läbivat transiidivoogu oluliselt, küll aga mõjutab halvasti EVR Cargot. "Kuna ühe vaguniga tekkinud probleemide tõttu pole alust keelata kõikide vagunite kasutamist, näen ma juhtumi taga konkurente ja turuvõitlust, milleks sobivad kõik vahendid ja põhjendused, alates poliitilistest ja lõpetades tehnilise ohutusega," ütles ta.
Venemaa majanduse kiire kokkukuivamise tõttu on järsult vähenenud ka kaubavedu raudteel, mistõttu tekkis kaubavagunite märkimisväärne ülepakkumine. Ühe konkurendi kadumine tooks kergendust paljudele vaguniomanikele, kuid ka lähikonna remondidepoodele.
EVR Cargole kuulub kokku 3000 raudteevagunit, mis on Venemaal kasutuses.
Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo käive oli mullu 73,5 miljonit eurot ning kasum 2,2 miljonit eurot. Tööjõukulud olud 14,3 miljonit eurot, sellest 10,6 miljonit eurot moodustas töötajate tasu ning 258 000 eurot nõukogude ja juhatuse liikmete tasu. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti. Depoos töötab 140 inimest.