"Kui raha ei ole, siis peab alati loobuma sellisest lubadusest, mis on kõige vähem valus. Ei ole ju mõtet sotsiaalmaksu 1 protsendi võrra vähendada, kui samal ajal suurendatakse kõiki aktsiise. Uusi töökohti see üheprotsendiline sotsiaalmaksu langetamine niikuinii kaasa ei too. Kütuseaktsiisi asemel võiksime tekitada hoopis automaksu," rääkis Adamson lehele.
Tema hinnangul võiks maksustada autosid kilovatipõhiselt. "Täiesti selge on see, et mida rohkem kilovatte, seda saastavam auto. Automaks tooks sisse umbes 50 miljonit, aga samal ajal peaks langetama riigilõive," ütles Adamson.
Kuna aasta algusest ei finantseerita maanteeameti eelarvet enam 75 protsendi ulatuses kütuseaktsiisist, võiks Adamsoni hinnangul sisse seada teefondi. "Sellesse fondi laekuks osa raha kütuseaktsiisist, automaksust, teemaksust, kui see olemas oleks. Pealegi võimaldaks fond tee-ehitust märksa paremini ja loogilisemalt planeerida," rääkis ta.
"Me ei saa ju eeldada, et me ehitame teid ainult kolm-neli kuud aastas. Selleks, et seda teha, peab eelnema projekteerimine, maade võõrandamine ja teinekord kohtusse jõudev sundvõõrandamine. Maksumaksjate seisukohalt oleks teefond ka seetõttu kasulik, et inimesed saavad aru, kuhu raha läheb," lisas Adamson.