Maksu- ja tolliameti infosüsteemide katkestus on lõppenud
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul said katkestuse käigus uuendatud autentimise ja pääsuõiguste teenused, mis muudab MTA avalike teenuste kasutamise inimesele veel mugavamaks ja turvalisemaks. „Tegemist on järjekordse etapiga e-MTA uuendamises, kus arendame aastate jooksul maksu- ja tolliteenuste pakkumise keskkonda järjest paremaks ja kliendile lihtsamini kasutatavaks,“ lisas Raaper.
Edaspidi saab ennast e-MTAsse autentida viiel viisil: ID-kaardi, mobiil-ID ja internetipanga kaudu ning uuendusena Smart-ID, eIDAS-ega. Pääsuõiguste teenuses loodi mitmeid uusi funktsionaalsusi, millega saab tutvuda e-MTAs menüüpunktis „Seaded", valides „Pääsuõigused". Nende arenduste kohta saab lugeda siit.
Samuti sai valmis ja on kasutatav järjekordne etapp uuest e-MTA kliendi töölauast, mis täielikult uueneb sügisel. Lisaks varasemale arvelduste ja deklaratsioonide loetelu funktsionaalsusele on nüüd uuendusena loodud suhtluse komponent, milles saab mugavalt pidada MTAga kirjavahetust (senine „Teated MTA-le“), näha ameti poolt saadetud teavitusi ja elektroonselt kätte toimetatud dokumente. Kaasajastatud on ka tõendite koostamise teenus.
Kui uue keskkonna kasutamisel esineb tõrkeid, siis palume sellest ja muudest küsimustest teada anda MTA klienditeeninduse kontaktidel. Juba meile teadaolevalt võivad katkestusest tingituna olla üksikutel juhtudel klientidele mittenähtavad 2.–3. mail tollideklaratsioonide juurde üleslaetud lisadokumendid. Kliendid ise sellega seoses midagi tegema ei pea, vajadusel võtame ettevõtetega ise ühendust.
Teenuseid arendas MTA koostöös Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskuse, Cybernetica, Nortali ja Icefire´iga. Nelja 2017. aastal sõlmitud e-maksuameti/e-tolli arendamise lepingu maht on 2,6 miljonit eurot, millest 1,9 miljoni euroga toetab arendust Euroopa Regionaalarengu Fond.