"Praegu massiliselt kasutusel olev sõidupäevik jääb tõenäoliselt alles, kuid see ei ole kindlasti ainus ega peamine tõend," ütles ministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla BNS-ile.
"Igasugune tõend peab olema eluliselt usutav ja maksuhaldur hindab tõendeid kogumis," lisas ta.
Uusküla hinnangul võiks sõidukite kasutamine olla tõendatud erinevatel viisidel. Näiteks peaksid töölepingus ja tööandja eeskirjades olema sätestatud tööalasteks sõitudeks kasutatava sõiduauto kasutamise kord ehk kasutamise kellaaeg, võtmete ja autodokumentide hoidmine ja muud sõidukiga seotud üksikküsimused. Samuti kord, kuidas korraldatakse sõiduauto parkimine tööajal ja väljaspool seda.
Lisaks võiksid olla limiidid läbisõidule ja sõiduautoga seonduvatele kuludele, samuti võiks sõiduauto olla varustatud GPS-seadmega, ettevõtte logodega ja muu sarnasega. Samuti võiks ettevõte sõlmida kindlustuslepingu eranditult tööalaste sõitude jaoks.
Uusküla sõnul oleks sõiduki vaid tööalane kasutamine tõendatud kui maksukohustuslane rakendab kõiki meetmeid selleks, et tema ettevõtluses kasutatava sõiduautoga ei tehtaks muid sõite peale tööalaste.