"Sideoperaatorite ettepanek on muuta seadust ja reguleerida telefonimüüki nii, et inimene, kes ei soovi telefonimüügi kõnesid saada, neid ka ei saaks. Täna ühtset seisukohta selles küsimuses veel ei ole, komisjon arutab võimalikke lahendusteid tuleval nädalal," ütles Riigikogu majanduskomisjoni esimees Arto Aas.
"Operaatorid väidavad, et paljusid inimesi telefonimüük ärritab, aga paraku pole kuidagi võimalik kõnesid ära hoida. Telefonimüüjad samas kinnitavad, et rahulolematus ei ole väga suur ja et telefonimüük ei erine oluliselt müügitööst tänavatel või kaubanduskeskustes. Kindlasti on agressiivse müügitöö ees nõrgemas seisus lapsed ja vanurid, kes ei pruugi osata kõnet lõpetada ja mitte nõustuda ostuga," märkis Aas ja lisas, et kõige parem lahendus oleks müügifirmade omavaheline vabatahtlik kokkulepe ja hea tava välja töötamine, mis tõstaks telefonimüügi kvaliteeti ja tähtsustaks tarbijate õigusi.
Müügimeistrite AS-i esindaja nentis majanduskomisjoni istungil, et tänaseks pole turuosalised püüdnud omavahel telefonimüügi reegleid kokku leppida, kuigi teatud reguleerimine on vajalik. Mitmete ametkondade esindajad avaldasid arvamust, et kõige keerulisem oleks seadusrikkumise tõestamine ja õiguspärane karistamine. Samuti tuleb telefonimüügi reguleerimisega tagada, et kõikidel turuosalistel oleks võrdsed õigused ja kohustused, teatas Riigikogu.
Eestis on siiani reguleeritud nn spämmimine elektronsides kui ka masstekstisõnumite saatmine.