22.09.2014 Esmaspäev

Määrusemuudatuse jõustumisel ei saaks liikumispuudega inimesed bussijuhina töötada

Riik soovib mootorsõidukite tervisetõendeid reguleeriva määruse muuta selliseks, et liikumistakistusega inimestel kaoks võimalus töötada bussi- ja trammijuhtide, taksojuhtide ning veoautojuhtidena.

Määrusemuudatuse jõustumisel ei saaks liikumispuudega inimesed bussijuhina töötada
Määrusemuudatuse jõustumisel ei saaks liikumispuudega inimesed bussijuhina töötada Foto: PM

Võrreldes kehtiva määrusega liigitatakse seni 1. gruppi kuulunud C- ja CE-kategooria mootorsõidukid nüüd 2. gruppi, millesse kuuluvad C-, CE-, D- ja DE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõidukite, B-kategooria takso ning A-, B- ja C-kategooria alarmsõidukite juhid ning juhtimisõiguse taotlejate ja mootorsõidukijuhtide õpetajad. Uue sõnastuse kohaselt on 2. grupi absoluutsed vastunäidustused muu hulgas jäsemete raske puue või liikumistakistus, varasem alkoholisõltuvus ning varasem sõltuvus kannabinoididest, opioididest, stimulaatoritest, rahustitest, uinutitest, hallutsinogeenidest või lenduvatest lahustitest.

"Arvestades asjaoluga, et tegemist on 2. grupi mootorsõidukijuhtide ehk professionaalsete ja suurte liikurmasinate juhtidega, on suhteliste vastunäidustuste ehk terviseseisundite loetelu, mille puhul siiski teatud tingimustel on lubatud mootorsõidukit juhtida, tunduvalt lühem võrreldes niinimetatud harrastusjuhtide ja väikemasinate juhtide suhteliste vastunäidustuste loeteluga," seisab eelnõu tekstis.

Ühtlasi muutub mootorsõidukijuhi või juhtimisõiguse taotleja tervisetõend eelnõu kohaselt elektroonseks. "Mootorsõidukijuht ja juhtimisõiguse taotleja saavad täita tervisedeklaratsioon elektroonselt. Tervisekontrollile minnes on tervisekontrolli tegijal juba isiku terviseandmed, millele lisanduvad olemasolevad andmed terviseinfo süsteemist. See asjaolu annab inimesele võimaluse kiiremini taotleda tervisetõendit. Muudatuse mõjul hoitakse kokku ka tervisetõendi koostamisele ja väljastamisele kuluvat aega, protsess muutub efektiivsemaks, ressursisäästlikumaks," selgub seletuskirja tekstist.

Maanteeametil on kulunud elektroonsete tõendite vastuvõtmise liidese väljaarendamiseks kokku hinnanguliselt 30 000 eurot. Elektroonsete tõendite rakendumisel puudub tarvidus tõendi saajal, näiteks maanteeametil, sisestada enda infosüsteemi tõendi kehtivuse info, kuna vajalik teave jõuab tõendi saajani elektroonse päringuga.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255