Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseametisse ja tarbijavaidluste komisjoni seoses sellega, et sideoperaatorid on tarbijatelt küsinud tasu, mida nad ei tohiks teha. Tarbijad on saanud operaatorite klienditeeninduselt pakkumisi liitumiseks koos soodsa hinnaga nutiseadmega, mis saadeti tarbijaile kulleriga. Kui aga tarbija soovis 14 päeva jooksul lepingust taganeda, esitas Tele2, tarbijale rahalise nõude summas 12,99 eurot, mis kajastus Tele2 hinnakirjas seadme tagastamise tasuna. Tarbijakaitseameti hinnangul on tegemist alusetult tasu nõudmisega ning alustas menetluse. Tänaseks on Tele2 ametile kinnitanud, et lõpetab tarbijatelt seadme tagastamise tasu küsimise ning vastav teave on eemaldatud ka lepingutingimustest ja hinnakirjast. Hiljuti lõpetas Elisa tarbijakaitseameti nõudmisel tarbijailt analoogse tasu küsimise.
Igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ning millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine. Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti. Tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel olla tähelepanelik ning tutvuda sõlmitava lepingu üldtingimustega. Ettevõtja põhjendamatud ning ilma otseste kulutusteta nõuded on alusetud.