Esimene otsus vaidluses tuli mullu 20. novembril, kui Harju maakohus jõudis veendumusele, et telekommunikatsiooniettevõttel Elisa on õigus küsida arvete esitamise eest tasu.
Tänavu mai keskel andis aga Tallinna ringkonnakohus õiguse tarbijakaitseametile. Ringkonnakohus keelas Elisa Eesti AS-il tarbijatega sõlmitud sideteenuse lepingutes tüüptingimuse „Arveldustega seotud hinnakiri (eraklient)“ kasutamise osas, mille kohaselt ei võimaldata tarbijatele ühe tasuta arve edastamist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
"Apellatsioonkaebus rahuldati ning maa- ja ringkonnakohtus kantud menetluskulud jäid Elisa Eesti AS-i kanda," selgitas ringkonnakohtu pressiesindaja.
Seejärel pöördus Elisa kassatsioonkaebusega riigikohtusse, mis võttiski kaasuse esmaspäeval menetlusse.
Tarbijakaitseamet alustas Elisa vastu kohtuteed, kuna polnud rahul, et Elisa küsis e-postile arve esitamisel erakliendilt tasu 60 senti, paberarve eest aga 70 senti. Tarbijakaitseamet märkis, et kuigi Elisa pakub teatud võimalusi saada arvet ka tasuta, ei ole see kättesaadav neile, kes internetti ei kasuta.
"Eraklientidega sõlmitavate lepingute üldtingimuste osaks oleva hinnakirja punktides "e-arve e-mailile" ja punktis "arve postiga" kehtestatud maksumused on võlaõigusseaduse mõttes tarbijat ebamõistlikult kahjustavad," rõhutas tarbijakaitseamet.
Elisa vaidles tarbijakaitseametile vastu, märkides, et seadus ei pane Elisale kohustust esitada tarbijale arve tasuta kõikide arveedastuskanalite kaudu. " Elisa võimaldab tarbijatele jätkuvalt vähemalt kolme tasuta elektroonilist arvete edastamise kanalit – need on "E-arve Elisa Iseteeninduses", "E-arve panga iseteeninduses" ja "E-arve arved.ee keskkonnas". Lisaks sellele on klientidel võimalik tasuta saada arve väljatrükk Elisa esindustest ning tasuta küsida infot tasumisele kuuluva summa kohta Elisa klienditoe telefonilt, lisaks võimalus tellida tasuta SMS-teavitus," märkis Elisa.