Tuule Piletikeskus OÜ ja MKM sõlmisid 7. juulil 2012 koostöölepingu Tuule Piletikeskuse infosüsteemide ning vastava infrastruktuuri kasutamiseks.
“Koostöölepingu kohaselt, kui pärast 30. septembrit 2016 praegune vedaja (Väinamere Liinid OÜ – toimetus) ei osuta reisijateveo teenust mandri ja suursaarte vahel, kohustub Tuule Piletikeskus andma infosüsteemide kasutamisõiguse uuele liiniveoteenust osutavale vedajale, sõlmides infosüsteemide kasutamisõiguse lepingu uue vedaja või MKM-ga koostöölepingus toodud alustel,” ütles Tuule Piletikeskus OÜ juhatuse liige Krista Esta.
Tema sõnul on koostööleping kehtiv ning lepingu tingimusi osapooled muutnud ei ole. “Lepingust ja selles toodud kohustusest tulenevalt eeldame, et Tuule Piletikeskus jätkab piletimüügi- ja läbipääsusüsteemi osas koostööd uue vedaja, TS Laevadega või majandusministeeriumiga,” lisas Esta.
Talle jääb mõistetamatuks, mis põhjustel ei soovi riik lepingut täita ning toimivat infosüsteemi edasi kasutada. “Selle asemel on uus vedaja sõlminud juba teise infosüsteemide väljaarendamise lepingu, et uus ja kallim ning dubleeriv süsteem välja töötada,” imestas Esta. “Oleme oma õiguste kaitseks lepingu täitmise ja muude lepingust tulenevate nõuete pärast kohtusse pöördunud.”
Ministeeriumi seisukoht on ühene – leping on lõpetatud. “Avalduse lepingu lõpetamiseks saatis ministeerium Tuule Piletikeskusele möödunud aasta 26. novembril ning ei saanud pea aasta jooksul sellele ühtki reaktsiooni, mistõttu loeme lepingu lõpetatuks,” kinnitas ministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda.
Ta võrdles olukorda ajalehe tellimuse lõpetamisega. “Kui ma tellin ajalehe ja tahan tellimuse seoses Ameerikasse kolimisega poole pealt katkestada, saan seda alati teha,” mainis Ruuda.
Alates 1. oktoobrist osutab parvlaevateenust mandri ja suursaarte vahel TS Laevad OÜ ja arusaadavalt korraldab seejuures ka piletite müüki. Riigil ei ole huvi ega põhjust sellises olukorras dubleerivat piletimüügisüsteemi käigus hoida, mistõttu pole ka piletimüügiteenuse lepingu jätkamine ministeeriumi hinnangul põhjendatud, kirjutab Meie Maa.
Ruuda väitel on ministeerium lepingu alusel kandnud kõik Tuule Piletikeskuse kasutuses olnud infosüsteemide ja infrastruktuuri ülalpidamise ja arendamise kulud, sealhulgas ka algse süsteemide soetamise kulud.