"Tööandja avaldas soovi teha oma töötajate seas küsitluse: kas töötajad soovivad paremaid töötingimusi, kas kõik töötajad tahavad seda kollektiivlepingut. See tekkis kõik sellest, et Saku Lättes töötab kokku umbes 100 töötajat, meie esindame aga autojuhte, keda on veidi alla 30 inimese. Tööandja arvates rääkisime väikese grupi eest, nii et küsitluse korraldati kõikide töötajate seas," ütles transpordi ametiühingu autojuhtide koordinaator Tarmo Kahem BNS-ile.
Missugusel kujul antud küsitlus toimus, kas kirjalikult või suuliselt, anonüümselt või näost näkku, ei osanud Kahem öelda.
"Eile oli tähtaeg, mil tööandja pidi meile küsitluse tulemusi avalikustama ja oma otsusest teatama. Siiamaani pole me veel vastust saanud, aga andsime neile veel kaks lisapäeva. Kui homseks vastust ei tule, siis esitame neile päringu," lisas ta.
Oktoobri alguses alustas transpordi ametiühing kollektiivläbirääkimisi OÜ-ga Saku Läte, et muuta autojuhtide palgasüsteem läbipaistvamaks ja tuua neile täiendavaid puhkusepäevi. Ametiühingu sõnul vajab 2009. aastal sõlmitud kollektiivleping ametiühingu ja Saku Lätte vahel uuendamist ja kaasajastamist.
Viimasel ajal on Saku Läte hakanud oma kauba laialivedamisel kasutama renditööjõudu. Kuigi ametiühingul ei ole põhimõttelist vastuseisu sellise tegevuse vastu, on tulnud mitmeid signaale rendifirmades ümbrikupalga maksmiste kohta. Koos maksu- ja tolliametiga on sellised skeemid võetud suurema tähelepanu alla ning ausa konkurentsi eesmärgil panustab sellesse oma aega ja teadmisi ka ametiühing kuni probleemi lahenemiseni, teatas ametiühing.