Kallase sõnul on kõigil, ka erivajadusega õpilaste õpetajatel ning teistel õpilastega tegelevatel töötajatel põhiseaduslik streigiõigus. „Samas ei saa me nõustuda sellega, kui kõige haavatavam hariduse sihtrühm jääb töötüli ajal vajaliku järelevalve ja toeta. Oleme praegu sellise olukorra lävel, kus suurema hoolduskoormusega õpilastega tegelemise kogemust omavate õpetajate, aga ka kasvatajate ja hooldajate eemalolek ning nende asendamine lastevanemate või muude täiskasvanutega võib seada ohtu nende õpilaste turvalisuse,” põhjendas Kallas.
Haridusminister rõhutas, et piiratud arusaamisvõime või piiratud eneseregulatsioonioskusega õpilaste jaoks koosneb turvalisus eelkõige ennustatavast kasvukeskkonnast ning juba tuttavatest täiskasvanutest. „Eelkirjeldatud minetus väljub meie hinnangul streigi olemuse raamidest, mis peaks piirnema tööseisakust tulenevate ebamugavustega, et viidata töötüli olulisusele,” toonitas Kallas.
Minister Kallas tegi haridustöötajate liidule ettepaneku leppida seoses 22. jaanuarist algava üldhariduskoolide õpetajate streigiga ja samast kuupäevast algava üldhariduskoolide teiste töötajate toetusstreigiga nendes sihtrühmades, kellega tegelevate töötajate osas on kõigi osapoolte, sealhulgas avalikkuse ootus, et streigiõigust kasutatakse piiratult või selle kasutamisel piirdutakse teistel viisidel streigile toetuse avaldamisega.
„Eelkõige on meie hinnangul eraldi õpperahu vajavateks lasteks lihtsustatud õppekava toimetuleku ja hoolduse tasemel õppivad õpilased ning eritoe vajadusega õpilased põhikooli esimeses ja teises kooliastmes,” märkis Kallas.