MTA-s on Helmi käe all läbi viidud struktuurilised reformid ja vaimsuse kujundus on aidanud maksuhalduri kvaliteeti oluliselt tõsta, ütlesid ühisavalduses Joel Zernask KPMG Balticsist, Ranno Tingas Ernst&Young Balticsist, Villi Tõntson PricewaterhouseCoopersist ja Mait Riikjärv Deloitte Advisoryst.
"See väljendub näiteks maksumaksjate jaoks üha mugavamas e-maksuameti keskkonnas ja füüsiliste isikute jaoks kiirelt tagastatavas tulumaksus. Ettevõtjad on saanud kindlustunde, et maksuhaldur ei muuda oma seisukohti üleöö ning seisab oma kontrollitegevusega hea õiglase maksukonkurentsi ja ausa ettevõtluskeskkonna eest," seisab teates.
"Päris kindlasti ei ole MTA "valmis", vaid paljusid protsesse tuleb pidevalt edasi arendada, kuid viimase paari aasta arengud on näidanud, et MTA on elujõuline ja kompetentne. Hiljutised avalikku poleemikat tekitanud ametiautode kasutuse ning ehitusplatside süstemaatilise kontrolli aktsioonid ei ole kindlasti kvalifitseeritavad maksuhalduri ülereageerimise või võimu kuritarvitamisena, vaid on selgelt suunatud ausa maksukonkurentsi tugevdamisele," kirjutavad maksujuhid.
"Ei ole võimalik mööda vaadata asjaolust, et mitmed hiljutised seadusemuudatused on nii maksuhalduri kui ka maksumaksjad pannud keerulisse seisu, kuna need on ebaselged ja põhjalikult läbimõtlemata, mistõttu võivad eri osapooled neid väga erinevalt tõlgendada. Maksuhaldur aga peab tagama kõikide maksuseaduste täitmise ühtviisi - segaste regulatsioonide jõustamisega tekitab riik ise asjatuid erimeelsusi maksumaksjate ja maksuhalduri vahe," seisab avalduses.
"Tekkinud olukorra lahendus aga ei saa kindlasti olla MTA juhi välja vahetamine. Kui maksuseaduse vastuvõtmisel ei osata planeerida selle rakendamise võimalusi selliselt, et ettevõtluskeskkonna põhiväärtused on tagatud, siis tuleks pigem kaaluda, kas üldse on vaja selliseid maksukohustusi kehtestada," märkisid maksuvaldkondade juhid.
Maksu- ja tolliameti (MTA) peadirektor Marek Helm kohtus neljapäeval rahandusminister Maris Lauriga ja esitas lahkumisavalduse seoses avalikkuses kerkinud pahameelega ameti viimase aja tegevuste suhtes.
Rahandusminister Maris Lauri jaoks tuli maksu- ja tolliameti juhi Marek Helmi tagasiastumise avaldus ootamatult ning otsuse langetab minister järgmisel nädalal ehk pärast riigikogu valimisi.
Nädal aega tagasi kirjutas Äripäev, et MTA käib parklates ükshaaval sõiduautosid kontrollimas, võtmaks vahele erasõitudeks kasutatavaid firmasõidukeid.
Alates käesolevast aastast kehtib seadus, mille kohaselt on kõik ettevõtete sõiduautode puhul arvestatud, et pooled sõidud on erasõidud ja käibemaksu tagastatakse vaid 50 protsendi ulatuses. Ettevõtetel on võimalus registreerida autosid ka ainult ettevõtluseks, näiteks taksode, bussiveo ja muu sarnase tarbeks.
"Mingeid kontrolle rohkem ei tehta, miks lasta maksu- ja tolliameti mainet põhja. Meie inimestele on antud ülesanne: ärge praegu autodega tegelege," rääkis Helm neljapäeval majanduskuritegevuse konverentsil.