Oluline on teada, et European Business Number' omamine ei ole ettevõtetele kohustuslik ning mingisugust reaalset kasu ettevõte kirjale vastamisest ei saa. Kirjale vastates nõustute kirjas toodud tingimuse kohaselt tasuma numbri uuendamise eest 771 eurot aastas, mida petuskeemi taga olev ettevõte ka sisse nõudma hakkab. Seega, et vältida sekeldusi, soovitab Eesti Kaubandus-Tööstuskoda jätta kiri tähelepanuta.
Kirjale vastates hakkab ettevõte saama arveid eespool nimetatud tasu suuruses. Kui aga arvet ei tasuta, järgnevad sellele meeldetuletused ning nõudekirjad, mis on juba kasvava rahasumma ja viivistega. Arvete tasumine või lepingu lõpetamise avalduse saatmine ei ole praktikas tulemusi andnud – nõuded jätkuvad ning ettevõtjal ei jää üle muud, kui arveid ja nõudeid ignoreerides loota, et kirjade vool ühel hetkel ise lakkab.
Olukorras, kus olete petuskeemi käigus lepingulisse suhtesse astunud, võiks esmalt kirjutada petturitele kirja, millega ütlete teievahelise lepingu üles, põhjendades, et tegemist on pettusega. Ilmselt jätkatakse kirjade saatmist ka pärast lepingu ülesütlemist ning tõenäoliselt ähvardatakse seejärel inkasso poole või kohtusse pöördumisega, kuid selliseid ähvardusi tuleks ignoreerida.
Kuidas petukirjade lõksu mitte langeda:
- Loe kõiki ankeete ja kirju hoolikalt, ka väikest kirja, kus võivad olla need suurimad konksud.
- Kahtluse tekkimise korral uuri internetist kirja saatja tausta ning selgita välja, kas varem ei ole selle saatjaga seoses pretensioone esitatud. Tihti annab juba kiire otsing teavet selle kohta, kui keegi on sarnase petuskeemi ohvriks langenud. Kui selgub, et tegemist on tõepoolest pettusega, tasub pöördumine jätta tähelepanuta ning sellele mitte vastata.
- Ära allkirjasta ühtegi dokumenti, mille sisu ei ole sulle lõpuni arusaadav. Iga allkirjaga kinnitatud dokument võib osutuda lepinguks, millega kaasnevad kohustused.
- Ära avalda enda ettevõtte andmeid, kui pole selge, kes neid küsib ja miks. Ettevõtete kohta käivaid andmeid ei küsita üldjuhul posti teel saadetavate ankeetide abil. Seetõttu suhtu kõikidesse sellelaadsetesse kirjadesse ettevaatusega.
- Vajadusel koolita ja teavita sel teemal ka oma töötajaid, kes arvete tasumise ja asjaajamisega igapäevaselt tegelevad.